FANDOM

WaterbendingEmblem WaterTribeEmblem
Yugoda
Yugoda
Elämäkerta
Kansalaisuus

Pohjoinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Hiusten väri

Harmaa (alkujaan ruskea)

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Katara, Kanna, Pohjoinen vesiheimo

Viholliset

Tulikansa

Aseet

Vesi

Ammatti

Parantamisen opettaja

Asema

Mestariparantaja

Yhteistyö

Pohjoinen vesiheimo

Ensiesiintyminen

"Vedentaitajamestari"

Viimeinen esiintyminen

"Pohjoisen saarto, osa 2" (takauma)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Lucille Bliss

Yugoda oli naispuolinen parantamiseen erikoistunut vedentaitaja Pohjoisesta vesiheimosta. Hän opetti kaupungin nuorille naisille, kuinka käyttää vedentaitamista erilaisiin parantamistarkoituksiin.

Historia Muokkaa

Kasvaessaan Pohjoisessa vesiheimossa Yugoda ystävystyi Kannan kanssa. Ollessaan kihloissa Pakkun kanssa Kanna kuitenkin katosi mysteerisesti sanomatta edes hyvästejä, eikä Yugoda enää koskaan tavannut häntä.

Vuonna 84 jSk Yugoda yritti auttaa vastasyntyneen prinsessa Yuen parantamisessa, mutta hänestä ei ollut apua, jolloin päällikkö Arnookin täytyi rukoilla apua kuuhengeltä.[2]

Vuoden 99 jSk lopulla Yugoda johti yhä Pohjoisen vesiheimon parantamisluokkaa, missä hän opetti nuoria tyttöjä ja hioi näiden parantamistaitoja. Vastahakoinen Katara osallistui Yugodan tunnille, kun häntä oli kielletty kehittämästä vedentaitamistaitojaan.

Kataran kiittäessä häntä tunnista, Yugoda huomasi nopeasti tytön kihlajaiskorun ja tiedusteli, kuka oli se "onnen poika", joka saisi naida hänet. Katara sanoi kaulakorun olevan perintökalleus, mutta Yugoda tunnisti kaiverruksen, ja ihmetteli, miksei ollut tunnistanut korua aikaisemmin. Hän sanoi Kataran olevan Kannan ilmetty kaksoisolento, ja kertoi hänelle yhteisestä historiastaan tämän isoäidin kanssa.

Seuraavana päivänä Yugoda oli paikalla todistamassa Kataran ja Pakkun kaksintaistelua.[1]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Yugoda oli ensimmäinen mestariparantaja sarjassa, toisen ollessa Katara.
  • Hänellä ja Yakonen vaimolla oli samantapainen hiustyyli.[3]

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki