FANDOM

Yhdistyneet joukot
Yhdistyneet joukot
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)
Tärkeät jäsenet
Tehtävä

Kansakuntien yhdistyneen tasavallan puolustaminen

Status

Aktiivinen

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Turning the Tides"

Yhdistyneet joukot (engl. United Forces) ovat Kansakuntien yhdistyneen tasavallan ensipuolustuslinja. He toimivat kansakuntansa sotilasjoukkoina, jonka sotilaisiin kuuluu sekä ei-taitajia että vedentaitajia, maantaitajia ja tulentaitajia.

Historia Muokkaa

Republic Cityssä käydyn taistelun aikana Tenzin lähetti sanaa tapahtuneesta Yhdistyneille joukoille Equalistien hyökkäyksestä kaupunkiin. Saatuaan tiedon, yksi osasto Yhdistyneistä joukoista johtajanaan kenraali Iroh suuntasi kohti Republic Cityä aikeinaan vapauttaa kaupunki.[2]

Kolmen päivän kuluttua ensimmäinen divisioona saapui Yuen lahden vesille, ilman ainuttakaan vastahyökkäystä Equalisteilta. Mutta lähestyessään kaupunkia laivasto yllätettiin, kun he osuivat merimiinoihin, jotka oli suunniteltu räjähtämään kosketuksesta. Pian sen jälkeen suuri joukko Hiroshi Saton kehittämiä kaksitasoisia lentokoneita hyökkäsi hajautuneen laivaston kimppuun. Tulentaitajat ja maantaitajat onnistuivat ampumaan useita lentokoneita alas tykkien ja maakiekkojen avulla ja kenraali Iroh itse onnistui pudottamaan kaksi, ennen kuin putosi aluksestaan taivaalta pudotetun pommin räjähtäessä. Alukset eivät kuitenkaan kestäneet hyökkäystä ja pian loput aluksista joko upposivat tai vaurioituivat.

Kenraali Iroh kuitenkin selvisi divisioonansa tuhosta Avatar Korran ansiosta ja piiloutui maan alle. Myöhemmin hän käytti Gommun entisiä sähkeoperaattoritaitoja lähettääkseen viestin komentaja Bumille. Iroh neuvoi olemaan lähestymättä kaupunkia ja käski laivaston pysytellä Punahiekkasaaren lähellä, koska yksikään Yhdistyneiden joukkojen laiva ei ollut tarpeeksi aseistettu Hiroshin lentokoneita vastaan.[3] Toinen divisioona saapui Tuulitemppelisaarelle pian sen jälkeen, kun Iroh, Bolin ja Asami tuhosivat Equalistien ilmavoimat.[4]

Kuusi kuukautta Taitamisen vastaisen vallankumouksen jälkeen Korra pyysi presidentti Raikolta, joukkojen viranomaiselta komentajalta, joukkojen tukea auttamaan Eteläistä vesiheimoa Vesiheimojen sisällissodassa. Raiko kuitenkin kieltäytyi ja päätti, ettei suostu ratkaisemaan sisällissotaa muulla tavalla kuin neuvottelemalla. Korra meni tämän jälkeen suoraan kenraali Irohin puheille ja suunnittelivat menevänsä Etelänavalle käyttäen tekosyynä sotaharjoituksia. Mako kuitenkin kertoi tästä Raikolle, joka uhkasi Irohia sotaoikeudella, jos Yhdistyneet joukot toimisivat ilman lupaa.[5]

Kun Korra palasi Republic Cityyn ja paljasti Unalaqin aikovan vaarantaa koko maailman vapauttamalla Vaatun, Raiko kieltäytyi pitääkseen Yhdistyneet joukot hätävalmiudessa ja suojelemassa kansalaisia.[6] Kenraali Iroh tarkkaili tilannetta sotalaivoistaan ilmavoimien tarkkaillessa kaupunkia. Kun Pimeäksi Avatariksi tullut Unalaq saapui, Yhdistyneet joukot avasivat tulen, vaikka hyökkäyksistä ei ollut lainkaan hyötyä. Unalaq työnsi vedentaitamisella laivat syrjään ja käytti lonkeroitaan pudottaakseen lentokoneet ja ilmalaivat.[7]

Vuonna 174 jSk Yhdistyneiden joukkojen oli tarkoitus saattaa Wu takaisin Ba Sing Seihin, kunhan hänet ensin kruunattaisiin Maan valtiaaksi.[8]

Trivia Muokkaa

  • Kun Kansakuntien yhdistynyt tasavalta oli yhä neuvoston johtama, sarjan luojat Michael Dante DiMartino ja Bryan Konietzko kuvailivat Yhdistyneitä joukkoja vastineeksi todellisuuden Yhdistyneille kansakunnille. Mutta neuvoston lakkautuksen jälkeen ja presidentin noustua tilalle, niistä tuli "tasavallan sotilasjoukkoja".

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki