FANDOM

UnitedRepublicEmblem
United Republic Council
Yhdistyneen tasavallan neuvosto
Tärkeimmät tiedot
Tärkeät jäsenet
Perustaja(t)

Avatar Aang[1]

Päämaja

Kaupungintalo

Yhteistyö

Republic City, Kansakuntien yhdistynyt tasavalta

Tehtävä

Kansakuntien yhdistyneen tasavallan johtaminen

Status

Lakkautettu (vuonna 171 jSk)[2]

Yhdistyneen tasavallan neuvosto (engl. United Republic Council) oli Kansakuntien yhdistynyttä tasavaltaa johtanut hallintoryhmä vuoden 171 jSk alkuun asti. Se koostui viidestä edustajasta: yksi Maan valtakunnasta, yksi Tulikansasta, yksi Tuuliheimosta, yksi Eteläisestä ja yksi Pohjoisesta vesiheimosta. Neuvoston keskusteli tasavallan johtamisesta kaupungintalolla, ja toimivat myös Yhdistyneiden joukkojen ylimpinä komentajina.[3] Neuvosto toimi myös tuomarina ja valamiehistönä tärkeissä oikeudenkäynneissä.[4] Taitamisen vastaisen vallankumouksen myötä neuvosto osoittautui kykenemättömäksi käsittelemään uusien poliittisten suuntautumisten syntyä, joten se lakkautettiin ja Yhdistyneelle tasavallalle äänestettiin ensimmäinen presidentti.[2]

Merkittävät jäsenet Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Ennen sen lakkauttamista, kaikki jäsenet olivat taitajia. Tämä ei kuitenkaan ollut vaatimus, koska Sokka ja Tuuliakolyytti olivat nevostossa vuonna 128 jSk.
  • Molemmat tunnetut puheenjohtajat olivat kotoisin Vesiheimosta, Sokka oli Eteläisestä ja Tarrlok oli Pohjoisesta.

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki