FANDOM

WaterTribeEmblem.png
Yakonen vaimo
Yakonen vaimo
Elämäkerta
Kansalaisuus

Pohjoinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Violetti

Hiusten väri

Ruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Yakone (aviomies)

Liittolaiset

Yakone, Tarrlok, Noatak, Pohjoinen vesiheimo

Yhteistyö

Vesiheimo

Ensiesiintyminen

"Skeletons in the Closet" (takauma)

Yakonen vaimo oli Pohjoisesta vesiheimosta kotoisin oleva nainen, joka oli Noatakin ja Tarrlokin äiti. Nuoremman poikansa mukaan, hän ei ollut tietoinen Yakonen synkästä menneisyydestä tai siitä, että tämä oli opettanut heidän lapsilleen verentaitamista.[1]

Historia Muokkaa

Yakonen paettua Republic Citystä ja otettua uuden henkilöllisyyden, tämä Pohjoisen vesiheimon nainen tapasi hänet pienessä kylässä. Pian sen jälkeen he rakastuivat ja menivät naimisiin. Jossain vaiheessa he saivat kaksi lasta, Noatakin ja Tarrlokin. Hänen tietämättään Yakone opetti salaa heidän lapsilleen verentaitamista metsästysretkillä. Eräänä päivänä Noatak pakeni otettuaan väkivaltaisesti yhteen isänsä kanssa, ja Yakone kertoi vaimolleen Noatakin paenneen ja todennäköisesti kuolleen myrskyyn. Esikoispojan menetys vaikutti häneen eivätkä hänen tunteensa enää koskaan olleet samanlaiset.[1]

Persoonallisuus Muokkaa

Hän välitti perheestään suuresti, ja hänen nuoremman poikansa mukaan hän oli "lämmin ja huolehtiva nainen". Uutiset Noatakin menetyksestä vaikuttivat häneen syvästi eikä hän palannut koskaan ennalleen.[1]

Sukulaiset Muokkaa

Yakone

Yakonen vaimo

Noatak

Tarrlok

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 1: Ilma (气) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Hänellä ja Yugodalla oli samantapainen hiustyyli.
  • Hänellä oli violetin sävyiset silmät vaikka Vesiheimon asukkailla on perinteisesti ollut siniset silmät.[1]

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki