FANDOM

EarthKingdomEmblem
Tämä artikkeli kertoo Maan valtiaasta. Makapun kylässä asuneesta ennustajasta kertoo Wu (ennustaja).
Valtias Wu
Wu
Elämäkerta
Kansalaisuus

Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Vallassa

174 jSk - nykyhetki

Edeltäjä

Hou-Ting (Maan valtiaana)

Seuraaja

Asema aiotaan lakkauttaa

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Oliivinvihreä

Hiusten väri

Tummanruskea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Mako, Raiko, Tenzin, Lin Beifong, Gun, Kansakuntien yhdistynyt tasavalta, Maan valtakunnan hallitus, Yin, Korra, Asami Sato, Tu, Pema

Viholliset

Kuvira, käymäläapulainen, Kuviran kannattajat, Maan imperiumin armeija

Asema
  • Maan valtakunnan prinssi (ennen)
  • Maan valtias
Yhteistyö
  • Maan valtakunta
  • Maan valtakunnan kuningasperhe
Ensiesiintyminen

"After All These Years"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Sunil Malhotra

Wu on Maan valtiatar Hou-Tingin veljenpojanpoika ja Maan valtias Kuein lapsenlapsenlapsi. Hän joutui lähtemään Maan valtakunnasta sen sekasortoisuuden takia ja muutti asumaan Republic Cityyn, missä hänet nimitettiin 54. Maan valtiaaksi vuonna 174 jSk.[2] Kuvira kannattajineen kuitenkin tuomitsi Wun auktoriteetin olemattomaksi, ja hän julisti itsensä juuri perustetun "Maan imperiumin" johtajaksi, mikä esti Wun paluun Ba Sing Seihin.[3] Kuviran hyökkäyksen Republic Cityyn jälkeen, Wu päätti lakkauttaa Maan valtiaan aseman.[1]

Historia Muokkaa

Elämä Republic Cityssä Muokkaa

Prinssi Wu muutti asumaan Republic Cityyn, kun Maan valtiatar Hou-Ting murhattiin. Hänestä piti kruunata seuraava Maan valtakunnan hallitsija isotätinsä menehtymisen jälkeen, mutta kruunajaisia täytyi siirtää valtakunnassa vallitsevan sekasorron vuoksi.[2] Asuessaan Republic Cityssä, hän oli jatkuvasti Makon valvonnassa, jonka hän oli itse valinnut henkivartijakseen nähdessään hänen saavutuksensa sanomalehdistä.

Vuonna 174 jSk, Wu otti osaa kantakaupungin aseman uudelleenavajaisiin, missä hän kuunteli presidentti Raikon puhetta. Hän seurasi Asami Satoa, joka katkaisi nauhan. Seremonian jälkeen, Wu lähestyi Asamia ja kehui tätä asemalla. Prinssi tarjoutui antamaan hänelle jonain päivänä henkilökohtaisen kierroksen, mutta Asami hylkäsi ajatuksen. Kun hän kertoi ideastaan lähettää Wu kauas pois junalla, prinssi naurahti ja jatkoi esittelemällä itseään Maan valtakunnan seuraavaksi kuninkaaksi ja kuvaili itseään "superihmisenä". Wu pyysi Asamia ulos yölliseen kaupunkiin, mutta ennen kuin hän ehti vastata, Mako keskeytti heidät, joka kertoi presidentti Raikon haluavan jutella.

Kyvyt Muokkaa

Wu on luonnollinen puhuja, jolla ei ole epävarmuutta esiintyä julkisesti; hän pystyi rauhoittamaan suuren väkijoukon ja inspiroimaan ihmisiä. Hän on myös nopea ajattelemaan, kun hän esimerkiksi komensi luolamyyriä hyökkäämään kolmen Maan imperiumin mechapuvun kimppuun Republic Cityn evakuoinnin aikana.

Sukulaiset Muokkaa

51. Maan valtias

Kuei

Hou-Ting

Tuntematon

Tuntematon

Wu

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 4: Tasapaino (平衡) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Wu on allerginen ampiaisen pistoille.
  • Wun suunnitelma luopua kruunusta tekee hänestä Tulen valtias Zukon jälkeen toisen tunnetun kuninkaallisen, joka vapaaehtoisesti antoi pois valtansa.
  • Vaikka hänet kruunattiin kuninkaaksi, monet ihmiset, mukaan lukien hän itse, kutsuivat häntä yhä "prinssiksi" Kuviran kaapattua vallan Maan valtakunnassa.
Edeltäjä 
Hou-Ting (Maan valtiattarena)
Maan valtias
174 jSk
Seuraaja 
Asema aiotaan lakkauttaa

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (19. joulukuuta 2014). "The Last Stand". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 13. Nick.com.
  2. 2,0 2,1 Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (3. lokakuuta 2014). "After All These Years". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 1. Nick.com.
  3. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (17. lokakuuta 2014). "The Coronation". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 3. Nick.com.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki