FANDOM

Voimantaitaminen
Voimantaitaminen
Tärkeimmät tiedot
Voimanlähde

Taitajan henki

Opittu

Leijonakonnat

Voimantaitaminen (eng. Energybending) on kyky taitta toisen henkilön omaa elämänvoimaa. Sen historia ulottuu jo aikaan ennen neljää alkuvoimille suunnattua taitamisvoimaa, neljää kansakuntaa ja Avataria.[2]

Ennen Avatarin syntyä ja neljän kansakunnan muodostumista, leijonakonnat taitaoivat sillä ihmisissä ja itsessään olevaa voimaa. Ihmiset saivat näin kyvyn käyttää neljää muuta taitamisvoimaa ja ajan myötä tieto voimantaitamisen olemassaolosta katosi lähes kokonaan. Viimeinen elossa oleva leijonakonna säilytti kyvyn piileskelemällä metsästäjiltä. Myöhemmin tämä leijonakonna antoi kyseisen kyvyn Avatar Aangille,[2] joka käytti sitä poistaakseen Feeniksin kuningas Ozain tulentaitamisvoimat.[1] sekä 28 vuotta myöhemmin poistaakseen Yakonen vedentaitamisvoimat.[3] Kun Equalistien johtaja Amon oli verentaitamisella poistanut Korran kyvyn taitaa vettä, maata ja tulta, Aangin henki käytti voimantaitamista palauttaakseen Korran voimat ja luovuttaakseen tämän kyvyn hänelle.[4]

Voimantaitamisen kykyjä ei täysin ymmärretty. Tiedetään vain, että taitamalla toisen elämänvoimaa voi siirtää heihin tietoa, poistaa toisen henkilön taitamisvoimat tai palauttaa ne.

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki