FANDOM

Henkimaailma ikoni

"I lived ten thousand lifetimes before the first of your kind crawled out of the mud. It was I who broke through the divide that separated the plane of Spirits from the material world. To hate me is to give me breath. To fight me is to give me strength. Now prepare to face oblivion!"
— Vaatu sanoo Wanille heidän taistelunsa aikana.

Vaatu
Vaatu
Elämäkerta
Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Pimeät henget, Unalaq

Viholliset

Raava, Wan, Korra

Aseet

Energiasäteet, lonkerot

Asema

Pimeyden ja kaaoksen henki

Yhteistyö

Henkimaailma

Ensiesiintyminen
Viimeinen esiintyminen
Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Jonathan Adams

Vaatu on pimeyden ja kaaoksen henki, josta tuli lyhyeksi aikaa Pimeän Avatarin henki Harmonisen lähentymisen aikaan vuonna 171 jSk. Hän on yksi maailman vanhimmista hengistä, joka on elänyt yli kymmenentuhatta vuotta ennen ihmisten syntyä.

Hän ja Raava, rauhan ja valon henki, viettivät lähes koko olemassaolonsa tapellessaan toisiaan vastaan vuoden 9829 eSk Harmoniseen lähentymiseen asti. Vaikka Vaatu olisi tuhonnut Raavan, valon henki olisi syntynyt ajallaan uudelleen. Kävisi samoin, jos Raava tuhoaisi Vaatun.

Vuoden 9829 eSk Harmonisessa lähentymisessä, Wan ja Raava päihittivät yhdistyneinä Vaatun ja vangitsivat hänet Ajan puuhun 10 000 vuodeksi. Seuraavassa Harmonisessa lähentymisessä vuonna 171 jSk, Vaatui sulautui Unalaqin kanssa Pimeäksi Avatariksi. Avatar Korra kuitenkin onnistui puhdistamaan Pimeä Avatarin heidän taistelunsa aikana.

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 2: Henget (神靈) Muokkaa

Kirja 3: Muutos (易) Muokkaa

Kirja 4: Tasapaino (平衡) Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki