FANDOM

Tämä sivu on suojattu siirroilta. AirbendingEmblem.png AirNomadsEmblem.png
Tuulenkulkijat
Tuulenkulkijat
Fyysiset tiedot
Sijainti

Vuoristot ympäri maailmaa

Hallinto
Pääkaupunki

Ei yhteistä pääkaupunkia

Valtiomuoto
  • Yhtenäisesti ohjattu teokratia (ennen)
  • Yhtenäinen teokratia (Tuuliheimona)
Päämies
Uskonnollinen johtaja
  • Tuulentaitajamestarit (Tuuliheimon johtajina)
  • Neljä vanhimpien neuvostoa (ennen)
Valuutta

Ei ole

Ensiesiintyminen

"Jäävuoren poika"

Sijainti kartalla
Ilman kartta

Tuulenkulkijat (engl. Air Nomads) on kollektiivinen termi kansalle, jonka asukkaat harjoittavat tuulentaitamista. He olivat yksi neljästä alkuperäisestä kansakunnasta ja elivät teokraattisena paimentolaiskansana, mutta olivat myös jakautuneet neljään eri temppeliin, jotka sijaitsevat jokaisessa pääilmansuunnassa. Yksi sijaitsee pilotettuna Maan valtakunnan pohjoisessa vuoristossa sekä kolme muuta erillisillä saarilla. Muista kansakunnista poiketen Tuulenkulkijoiden kansasta kaikki ihmiset olivat taitajia, johtuen kansan korkeatasoisesta hengellisyydestä.

Tuulenkulkijat olivat hyvin rauhaa rakastava kansa, jonka Tulikansa tuhosi. He elivät suurissa temppeleissä ja matkustivat maailmalla lentobiisonien selässä. He olivat kansakunnista hengellisin ja elivät sopusoinnussa luonnon kanssa. Heillä oli myös erittäin vahva huumorintaju.

Tuulenkulkijat olivat kansakunnista pienin. Heidän pieni taloutensa rajoittui lähinnä maatalouteen. Heidän väestönsä oli jopa pienempi kuin Vesiheimolla ja huomattavasti pienempi kuin Maan valtakunnalla ja Tulikansalla.

Vuonna 0 jSk Tulen valtias Sozin määräsi kaikki Tuulenkulkijat tuhottaviksi. Mutta yksi heistä, Avatar Aang, selvisi, koska hän pakeni kotoaan Eteläisestä tuulitemppelistä ennen tätä. Hän jäädytti itsensä ja biisoninsa Appan jäävuoreen, kunnes 100 vuotta myöhemmin Eteläisen vesiheimon Katara ja Sokka löysivät hänet ja päättivät auttaa häntä rauhan ja tasapainon palauttamisessa.

Satavuotisen sodan päätyttyä Aang huomasi, etteivät lentobiisonit olleetkaan hävinneet lähes kokonaan sukupuuttoon Tulikansan hyökkäyksestä ja huomasi myös lentolemureiden selvinneen. Lisäksi muodostui ryhmä nimeltä Tuuliakolyytit, jonka tehtävä oli säilyttää Tuulenkulkijoiden opetukset, perinteet ja kulttuuri. Tuuliheimolla oli myös oma edustajansa Yhdistyneen tasavallan neuvostossa. Vuonna 128 jSk edustaja oli eräs Tuuliakolyytti ja myöhemmin vuoteen 171 jSk asti Tenzin, Aangin poika.

Vuonna 171 jSk Harmonisen lähentymisen jälkeen useat ei-taitajat eri puolilta maailmaa olivat tulleet tuulentaitajiksi. Avatar Korra ja Tenzin alkoivat kerätä halukkaita tuulentaitajia kokoon kouluttaakseen heistä uusia Tuulenkulkijoita. Punaisen Lootuksen kapinan jälkeen Tenzin päätti, että Tuuliheimo vaeltaisi halki maailman, auttaen ihmisiä pysäyttämään korruption ja epäjärjestyksen. Vuonna 174 jSk uusi Tuuliheimo jatkoi kasvamistaan, kun yhä useampi tuulentaitaja saapui kehittämään taitojaan Tuulitemppelisaarelle.

Kansallinen tunnus Muokkaa

AirNomadsEmblem.png

Tuulenkulkijoiden tunnuksena on tyylitelty pyörremäinen ympyräkuvio. Ympyrän sisäpuolella on tuulta kuvaavia kelautuvia viivoja. Symboli voidaan nähdä Tuulitemppeliden ovissa ja pinnoissa sekä munkkien rukousriipuksissa.

Tuulenkulkijoiden lipussa banneria pidetään kahden puupaalun välissä. Bannerin keskiosaa puolestaan koristaa Tuulenkulkijoiden tunnus.

Asuinsijat Muokkaa

Tunnettuja kansalaisia Muokkaa

Alkuperäiset Tuulenkulkijat Muokkaa

  • Avatar Aang (Eteläinen tuulitemppeli)
  • Avatar Yangchen (Läntinen tuulitemppeli)
  • Guru Laghima (Pohjoinen tuulitemppeli)
  • Ikki (Tuulitemppelisaari)
  • Jinora (Tuulitemppelisaari)
  • Meelo (Tuulitemppelisaari)
  • Munkki Gyatso (Eteläinen tuulitemppeli)
  • Munkki Pasang (Eteläinen tuulitemppeli)
  • Munkki Tang Xu (Eteläinen tuulitemppeli)
  • Munkki Tashi (Eteläinen tuulitemppeli)
  • Nunna Iio (Itäinen tuulitemppeli)
  • Tenzin (Tuulitemppelisaari)

Uusi Tuuliheimo Muokkaa

Tämä on luettelo vuoden 171 jSk Harmonisen lähentymisen myötä tuulentaitajiksi tulleista ihmisistä, jotka liittyivät Tuuliheimoon.

Trivia Muokkaa

  • Suurin osa Tuulenkulkijoista syntyy syksyllä. Tuulenkulkijoista kaikkien ollessa tuulentaitajia, muiden kansakuntien asukkaat saavat oman alkuvoimansa taitamisvoiman useimmissa tapauksissa silloin, kun ovat syntyneet kyseistä alkuvoimaa symboloivana vuodenaikana.
  • Tuulenkulkijoiden kulttuurissa on piirteitä hindulaisten pappien ja tiibetiläisten munkkien elämäntavoista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki