FANDOM

FirebendingEmblem.png AirbendingEmblem.png WaterbendingEmblem.png EarthbendingEmblem.png FireNationEmblem.png Henkimaailma ikoni.png
Tuntematon Tulikansan Avatar
Tuntematon Tulikansan Avatar
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Edeltäjä

Tuntematon Maan valtakunnan Avatar (Avatarina)

Seuraaja

Yangchen (Avatarina)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Ruskea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Kaikki Avatarit

Aseet

Alkuvoimat

Taistelutyyli

Tulentaitaminen, tuulentaitaminen, vedentaitaminen, maantaitaminen

Ammatti

Avatar

Asema

Täysin oppinut Avatar

Ensiesiintyminen

"Avatar-tila" (näky)

Viimeinen esiintyminen

"Remembrances" (takauma)

Tämä tuntematon Tulikansan Avatar oli Avatar Yangchenia edeltävä Avatar.

Historia Muokkaa

Esiintymiset Aangin elämässä Muokkaa

Tämä tuntematon Tulikansan Avatar esiintyi Aangille ensimmäistä kertaa Avatar Rokun hänelle näyttämässä näyssä, jossa hän taitoi laavaa tulivuorista ollessaan Avatar-tilassa.[1] Wulong-metsän taistelussa Aang näki hänet uudestaan, tällä kertaa seisomassa rivissä monien muiden Avatarien kanssa.[2]

Aang menetti hetkellisesti yhteytensä tähän Tulikansan Avatariin poistaessaan tulta kuvaavan helmen kaulanauhastaan,[3] mutta sai yhteyden takaisin luotuaan uuden helmen nauhaan.[4]

Esiintymiset Korran elämässä Muokkaa

Tämä Avatar oli paikalla kaikkien muiden Avatarien kanssa, kun Aang antoi voimantaitamisen kyvyn Korralle ja palautti hänen taitamisvoimansa.[5]

Unalaqin yhdistyttyä Vaatun kanssa ja tuhotessa Raavaa, Korra näki tämän Avatarin yhdessä muiden Avatarien kanssa; kun Unalaq iski jälleen kerran, Korra menetti yhteytensä häneen.[6]

Esiintymiset Muokkaa

Avatar: The Last Airbender

Kirja 2: Maa (土)

Kirja 3: Tuli (火)

Sarjakuvakirjatrilogiat

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

  • 112. "Endgame(näky, ei sanoja)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Edeltäjä 
Tuntematon Maan valtakunnan Avatar; aikanaan Wan
Avatar
Tuntematon ajanjakso
Seuraaja 
Yangchen

Trivia Muokkaa

  • Tuntematon Tulikansan Avatar oli ensimmäinen hahmo, jonka nähtiin taitavan laavaa.

Viitteet Muokkaa

  1. Ehasz, Aaron, Ehasz, Elizabeth Welch, Hedrick, Tim, O'Bryan, John (kirjoittajat) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (17. maaliskuuta 2006). "Avatar-tila". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 1. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim (ohjaaja). (19 heinäkuuta 2008). "Sozinin komeetta, osa 4: Avatar Aang". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 21. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 2 (2. heinäkuuta 2014), Dark Horse Comics.
  4. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 3 (5. marraskuuta 2014), Dark Horse Comics.
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.
  6. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (22. marraskuuta 2013). "Darkness Falls". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 13. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki