FANDOM

Fire Nation Army's Soldiers
烈火軍
Tuliarmeija
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)
  • Tulen valtias (viranomainen komentaja)
  • Amiraalit (laivaston johtajat)
  • Kenraalit (armeijoiden ja kotimaisten joukkojen johtajat)
  • Sotaministeri (sota-asekehityksen valvonta)
Tärkeät jäsenet
Päämaja

Tulimaan pääkaupunki

Yhteistyö

Tulikansa

Tehtävä
  • Suojella Tulikansan ihmisiä
  • Levittää Tulikansan "suuruutta" valloittamalla (ennen)
  • Palvella Tulen valtiasta ja Tulikansaa
Status

Aktiivinen

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Jäävuoren poika"

Tuliarmeija eli Tulikansan armeija (engl. Military of the Fire Nation) toimiii Tulikansan yhtenäisinä ase- ja puolustusvoimina. Satavuotisen sodan aikana se oli maailman voimakkain armeija ja koki monia suuria voittoja sen aikana.

Tulen valtias toimii armeijan viranomaisena komentajana, valtuuttaen muutamia kenraaleja, komentajia ja amiraaleja johtamaan maa- ja merivoimia. Sotaministeri vastaa teknologian kehityksestä ja toimituksesta Tuliarmeijalle ja raportoi tästä Tulen valtiaalle. Ennen Satavuotisen sodan loppua naispuoliset sotilaat palvelivat lähinnä sisämaassa.

Tuliarmeijaan kuuluu suuri määrä sotilaita, joista suurin osa mukana vapaaehtoisesti, joskin sodan aikana myös asevelvollisuus pätee. Tulikansan armeija sotilasmäärältään maailman toiseksi suurin, mutta sen sotalaivasto oli suurin. Tuliarmeijalla on myös paljon kehittyneitä ja voimakkaita sota-aseita, antaen sille valtavat sotilaalliset voimavarat ja iskukyvyn tehden itsestään vahvimman armeijan koko maailmassa. Ainoa voima, josta oli vastusta Tuliarmeijalle, oli Maa-armeija, vaikka se koki suuria tappioita Tulikansaa vastaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki