FANDOM

Lisää Toph Beifongista

Toph Beifongin pääsivu

Historia

Kirja 2: Maa (kevät 100 jSk)
Kirja 3: Tuli (kesä 100 jSk)

Suhteet

Toph Beifongin suhteet

Muu media

Toph peleissä

Avatar-tiimin kukistettua amiraali Zhaon laivaston Pohjoisen saarron aikana, Avatar Aang matkusti Maan valtakuntaan etsiäkseen maantaitajaopettajan, Toph Beifongin.

Sokea rosvo Muokkaa

"Vaikka synnyin sokeaksi, olen aina nähnyt. Näen maan kautta. On kuin näkisin jaloillani." - Toph jaksossa "Sokea rosvo".

Ollessaan suolla Aang näki näyn tytöstä ja lentävästä villisiasta, vaikkeivät Toph ja Aang vielä tunteneet toisiaan. Aang tunnisti hänet kuudensissa maaturnajaisissa Gaolingissa, tajuten hänen olevan näkynsä tyttö ja hänen saattavan olla etsimänsä maantaitajaopettaja. Aang sai tilaisuuden puhua hänelle, kun juontaja Xin Fu pyysi vapaaehtoista taistelemaan mestaria vastaan. Kun Aang yritti puhua Tophille, Toph oletti hänen olevan paikalla vain taistelemassa ja jatkoi hyökkäämistä. Lopulta Aang käytti tuulentaitamista suojautuakseen, lennättäen sokean Tophin ulos kentältä. Vihaisena häviöstään Toph lähti areenalta antamatta Aangille tilaisuutta kertoa kuka on ja mihin hän pyrki.

Aang löysi tytön uudestaan Beifongin kartanolta, ja yritti selittää hänelle, miksi tarvitsi maantaitajaopettajaa, mutta Toph kutsui vartijat. Aang, Katara ja Sokka lähtivät, mutta palasivat myöhemmin, nyt ihan virallistesti vieraillen Beifongien luona, ja saivat kutsun päivälliselle. Päivällisen aikana Aang yritti kertoa Tophin isälle hänen tyttärensä maantaitamiskyvyistä ja selitti tarvitsevansa maantaitajaopettajaa, mutta Toph hiljensi hänet, sillä hänen vanhempansa eivät tienneet mitään hänen salaisesta elämästään Sokeana rosvona. Tunnelma heidän välillään oli kireä, mutta he sopivat rauhan illalla, ja Toph kertoi kyvystään "nähdä" asiat maantaitamisen avulla. Heidän keskustelunsa päättyi, kun kuudensien maaturnajaisen ottelijat kidnappasivat heidät, sillä Boulderin mukaan Toph oli hävinnyt tahallaan.

Xin Fu, maaturnajaisten isäntä, ilmoitti Tophin vanhemmille antavansa tytön takaisin, kunhan saisi takaisin Tophin voittamisesta palkkiona antaneet rahat. Katara, Sokka, mestari Yu ja Lao menivät areenalle ja palauttivat rahat. Toph päästettiin pois, mutta Aangia ei vapautettu, sillä Xin Fu tajusi Tulikansan etsivän häntä, ja että hänestä saisi isot rahat. Katara pyysi Tophia auttamaan heitä voittamaan maantaitajat ja vapauttamaan Aangin. Tophin isä keskeytti Kataran, väittäen taas tyttärensä olevan liian heikko ja sokea taistelemaan. Isänsä olettamukseen kyllästyneenä, Toph suostui pelastamaan Aangin näyttääkseen isälleen, mitä todella osaa. Toph voitti maaturnajaisten muut jäsenet helposti jo toistamiseen, kuten myös Xin Fun, hänen isänsä ja mestari Yun suureksi hämmästykseksi. Mestari totesi Laolle, että Toph oli mahtavin maantaitaja, jonka hän oli koskaan nähnyt.

Myöhemmin samana iltana Toph kertoi salaisuutensa vanhemmilleen, toivoen heidän yhä välittävän hänestä. Tophin isä totesi, että välitti hänestä tietysti edelleen, mutta myös, että hän oli saanut liikaa vapautta. Lao teki myös selväksi, etteivät Avatar ja hänen ystävänsä olleet enää tervetulleita vierailulle ja käski palvelijoiden saattaa heidät ulos samalla, Tophin itkiessä yhden kyyneleen.

Juuri kun ryhmä oli lähdössä Appalla, Toph ilmestyi ja kertoi isänsä muuttaneen mieltään, ja että hän oli saanut luvan lähteä Avatarin kanssa. Sokka ja Katara tajusivat hänen valehtelevan ja olevan karkaamassa, mutta Aang vaikutti uskovan hänen olevan vilpitön ja hyväksyi hänet mukaan ilomielin. Beifongin kartanolla Tophin isä lupasi palkkion mestari Yulle ja Xin Fulle, jos nämä hakisivat takaisin hänen tyttärensä, jonka "Avatar oli siepannut".

Tiimiin liittyminen Muokkaa

Ei kauaakaan sen jälkeen, kun Toph oli liittynyt mukaan, hän alkoi riidellä Kataran kanssa. Kun ryhmä pystytti leiriä, Katara huomasi Tophin vain nojailevan kiveen. Katara kertoi, että he yleensä jakavat hommat ryhmän jäsenten kesken, vihjaten, että haluaisi Tophinkin auttavan. Toph kuitenkin vain sanoi Kataralle, ettei tämän tarvitse huolehtia, sillä osasi itse huolehtia itsestään; Toph loi äkkiä itselleen teltan maantaitamisella.

Katara kertoi, että jopa Momolla, joka juuri silloin kantoi marjoja, oli oma työnsä tehtävänä. Toph ei kokenut tarpeelliseksi auttaa muita, koska kenenkään ei tarvinnut auttaa häntä. Katara yritti vielä kerran ehdottaa, että Toph voisi auttaa, mutta saaden hänet vain ärsyyntymään. Katara luovutti viimein ja käveli takaisin leirille. Myöhemmin Katara yritti sopia heidän aiemman väittelynsä pyytämällä anteeksi ja totesi heidän olevan vain väsyneitä ja käyvänsä toistensa hermoille. Toph ei niinkään myöntänyt olevansa itsekin syypää, vaan totesi vain olevansa tosiaan väsynyt ja rupesi nukkumaan. Katara, loukkaavasta tiuskaisusta hiukan suutahtaneena, sai sanottua kylmäsydämisesti Tophille hyvät yöt ja käveli sitten omalle teltalleen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki