FANDOM

Oikea maailma.png
The Last Stand
"The Last Stand"
Tiedot
Sarja

The Legend of Korra

Kirja

Tasapaino

Jakso

52/52

Alkuperäinen
ensiesitys

19. joulukuuta 2014

Käsikirjoitus

Michael Dante DiMartino

Ohjaus

Melchior Zwyer

Animointi

Studio Mir

Tuotantonumero

226

Jakso-opas
Edellinen

"Day of the Colossus"

"The Last Stand" on The Legend of Korran neljännen tuotantokauden kolmastoista sekä koko sarjan 52. ja viimeinen jakso. Sen alkuperäinen ensiesitys oli jakson "Day of the Colossus" Internetissä 19. joulukuuta 2014, ja Nicktoonsilla samana iltana.

Lyhyesti Muokkaa

Avatar Korra, Mako, Bolin, Lin ja Su ovat päässeet sisään jättiläismäiseen mechapukuun ja aikovat tuhota sen sisältäpäin. Korra päättää kohdata itse Kuviran, kun Mako ja Bolin aikovat tuhota aseen ytimen ja Beifongin sisarukset päättävät sabotoida tykkiä. Tykin tultua käyttökelvottomaksi Kuvira repii sillä varustetun käsivarren irti ja heittää sen kohti henkimaita. Korra saapuu mechapuvun ohjaamoon ja heidän välillään alkaa tasaväkinen taistelu. Mako melkein uhraa itsensä henkiköynnöksiä käyttävän ytimen tuhoamiseksi, mutta Bolin pelastaa hänet. Ytimen epävakautuessa mechapuku räjähtää ja ohjaamo paiskautuu henkimaille. Korra yrittää saada Kuviran antautumaan, mutta Kuvira pakenee ja tähtää henkivoimatykillä häneen. Hän kuitenkin menettää aseen hallinnan, eikä saa sitä sammumaan. Tykki melkein tappaa hänet, kunnes Korra heittäytyy väliin ja taitaa säteen heidän ympärilleen. Tämä suuri energiamäärä avaa maailmaan uuden henkiportaalin. Korra ja Kuvira joutuvat henkimaailmaan, missä Korra sanoo Kuviralle ymmärtävänsä tämän tunteet ja vakuuttaa hänet lopettamaan taistelun. Palatessaan fyysiseen maailmaan Kuvira sanoo armeijalleen antautuvansa, minkä jälkeen Lin ja Su vievät hänet käsiraudoissa pois. Korra, Mako, Bolin, tuulentaitajat, Varrick ja Zhu Li osallistuvat ryhmähalaukseen ja henget palaavat Republic Cityyn. Jonkin ajan kuluttua Varrick ja Zhu Li menevät naimisiin Tuulitemppelisaarella, Bolinin hoitaessa vihkimisen. Wu paljastaa Korralle ja Makolle suunnitelmansa lakkauttaa monarkia. Korra ja Mako lupaavat olla ikuisesti toistensa ystäviä. Tenzin huomaa miten paljon Korra on muuttunut viime vuosien aikana. Hänen lähdettyään Korra pyytää Asamilta anteeksi pitkää poissaoloaan. He molemmat sanovat välittävänsä kovasti toisistaan ja lähtevät lomalle kohteenaan henkimaailma. He kävelevät kaksin henkiportaalia kohti ja pitävät toisiaan kädestä saapuessaan henkimaailmaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki