FANDOM

WaterbendingEmblem UnitedRepublicEmblem
Tahno
Tahno
Elämäkerta
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Ihon väri

Kalpea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Ming, Shaozu, Valkoputousten Susilepakkojen fanitytöt

Viholliset

Amon, Equalistit, Korra (ennen), Tulifretit, Naga

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen

Ammatti
Asema

Valkoputousten Susilepakoiden kapteeni

  • Susilepakoiden vedentaitaja
Yhteistyö

Valkoputousten Susilepakot

Ensiesiintyminen

"A Leaf in the Wind" (vain valokuva)

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Rami Malek

Tahno on vedentaitaja sekä Valkoputousten Susilepakoiden kapteeni. Hän inhoaa Tulifrettejä[1] ja johti loppuottelussa pro-taitamisjoukkueensa kolmen erän tyrmäysvoittoon, tehden heistä mestareita jo neljänä vuotena peräkkäin, huolimatta epärehellisestä pelistä.[2]

Historia Muokkaa

170 jSk Muokkaa

Avatar Korran tapaaminen Muokkaa

Ollessaan treffeillä Bolinin kanssa, Korra huomasi Tahnon ja loput Susilepakoista, kuten myös heidän fanityttönsä. Bolin kielsi Korraa olemasta tekemättä silmäkontaktia hänen kanssaan, kuvaillen tätä "ilkeäksi tyypiksi". Korra jätti kuitenkin hänen neuvonsa huomioitta ja katsoi suoraan Tahnoa kohti. Huomatessaan tämän, Tahno nousi ja viitoitti ryhmänsä seuraamaan häntä. Hän vaihtoi loukkaukset Avatarin kanssa ja yritti provosoida tätä, antaen hänelle jopa "ensimmäisen iskun". Bolin varoitti, että jos Korra löisi Tahnoa, Tulifretit hylättäisiin Pro-taitamisturnauksesta. Ottamalla tämän varoituksen huomioon, Korra lopetti yhteenoton kutsumalla Nagan pelottelemaan Tahnoa, minkä jääkarhukoira teki äänekkäällä karjaisulla ikkunasta. Tahno huudahti ja horjahti taaksepäin pelästyttyään eläimen karjaisua. Hän yritti koota jäljelle jäänyttä arvokkuttaan ja ohjasi ryhmänsä seuraamaan häntä ulos.

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 1: Ilma (气) Muokkaa

Kirja 2: Henget (神靈) Muokkaa

Kirja 4: Tasapaino (平衡) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Tahnon kuva oli sanomalehden takana, jota Korra luki aamiaisella eräänä aamuna Tuulitemppelisaarella.[3]
  • Tahno on kuudes henkilö, joka on menettänyt taitamiskykynsä Avatar-maailmassa, ja neljäs The Legend of Korrassa.
  • Tahnolla on hyvin kalpea ihonväri, vaikka Vesiheimon jäsenillä on yleensä tummemman sävyinen iho.

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki