FANDOM

WaterTribeEmblem EarthKingdomEmblem
Sumuinen suo
Sumuinen suo
Fyysiset tiedot
Sijainti

Lounainen Maan valtakunta

Hallinto
Asema

Suurimmilta osilta asumaton suo

Ensiesiintyminen

"Suolla"

Sijainti kartalla
Maan kartta
Marker

Sumuinen suo (engl. The Foggy Swamp) on suuri, mystinen suo, joka peittää suuren osan lounaisesta Maan valtakunnasta. Suota asuttavat monet kasvi- ja eläinlajit, joista merkittävin on kissagaattori.

Suolla asuu myös vedentaitajien heimo, joka muutti sinne Etelänavalta vuosisatoja sitten. Heimo elää hyvin luonnonläheisesti; he kulkevat tiheässä aluskasvillisuudessa jollilla, ja etsivät ruokaa kasvillisuudesta.

Suon keskellä kasvaa valtava, muinainen banian-lehtopuu, jonka juuret levittäytyvät mailien päähän. Muu osa suosta kasvoi tämän puun juurista, kehittyen ajan myötä yhdeksi valtavaksi, eläväksi organismiksi. Toph Beifong käytti seismistä aistiaan ja puun kaikkialla kasvavia juuria nähdäkseen, mitä maailmalla tapahtuu.

Suolla on myös hengellisiä ominaisuuksia; salaperäiset ja houkuttelevat näyt menneisyydestä, nykyhetkestä ja tulevaisuudesta ovat yleisiä, ja siksi sitä voidaan pitää yhtenä henkimaista. Eräs suontaitaja nimeltään Huu saavutti valaistumisen suon sydämessä, ja käyttämällä kykyjään ja muuttumalla valtavaksi, köynnöksistä muodostetuksi suohirviöksi, hän suojeli suota raivokkaasti keneltä tahansa sille pahaa tahtovalta.

Merkittäviä hahmoja Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki