FANDOM

Oikea maailma
Tämä artikkeli kertoo Kirjan 3: Tuli päätösjakson neljännestä ja viimeisestä osasta. Henkilöstä, johon jakson nimi viittaa, kertoo Aang. Nimen muista merkityksistä kertoo Sozinin komeetta (täsmennyssivu).
Sozinin komeetta osa 4
"Sozinin komeetta, osa 4: Avatar Aang"
Tiedot
Sarja

Avatar: The Last Airbender

Kirja

Tuli

Jakso

61/61

Alkuperäinen
ensiesitys

19. heinäkuuta 2008

Suomen
ensiesitys

4. kesäkuuta 2009

Käsikirjoitus

Michael Dante DiMartino, Bryan Konietzko

Ohjaus

Joaquim Dos Santos

Animointi

JM Animation

Tuotantonumero

321

Jakso-opas
Edellinen

"Sozinin komeetta, osa 3: Kohti tuhoa"

Seuraava

The Promise, osa 1

"Sozinin komeetta, osa 4: Avatar Aang" (engl. Sozin's Comet, Part 4: Avatar Aang) on Avatar: The Last Airbenderin kolmannen tuotantokauden 21. sekä koko sarjan 61. ja viimeinen jakso. Sen alkuperäinen ensiesitys oli 19. heinäkuuta 2008 Yhdysvalloissa, ja Suomessa 4. kesäkuuta 2009.

Lyhyesti Muokkaa

Ozai aukaisi vahingossa Aangin viimeisen chakran, jolloin hän meni Avatar-tilaan. Valkoisen Lootuksen seura onnistui vapauttamaan Ba Sing Sein. Sokka, Suki ja Toph onnistuivat tuhoamaan kaikki ilma-alukset. Katara päihitti Azulan, jonka jälkeen hän paransi Zukon vammat. Aang oli Avatar-tilassa ylivoimainen, mutta hän ei siltikään suostunut tappamaan Ozaita. Hän käytti leijonakonnalta opittua muinaista voimantaitamista poistaakseen Ozailta taitamisvoiman pysyvästi. Zuko nimitettiin uudeksi Tulen valtiaaksi ja sota julistettiin vihdoinkin päättyneeksi. Lopussa Aang ja Katara suutelevat auringonlaskun alla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki