FANDOM

WaterbendingEmblem WaterTribeEmblem
Senna
Senna
Elämäkerta
Kansalaisuus

Eteläinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Sininen

Hiusten väri

Tummanruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Tonraq (aviomies)

Liittolaiset

Tonraq, Korra, Eteläinen vesiheimo, Tenzin, Jinora, Ikki, Meelo, Rohan, Pema, Lin Beifong, Katara, Avatar-tiimi

Viholliset

Unalaq

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen (Eteläinen tyyli)

Asema
  • Avatarin äiti
  • Eteläisen vesiheimon päällikön vaimo
Yhteistyö

Vesiheimo

Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Alex McKenna

Senna on vedentaitaja, joka asuu Eteläisessä vesiheimossa. Hän on Avatar Korran äiti ja päällikkö Tonraqin vaimo.[2]

Historia Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Vuoden 151 jSk aikoihin, Senna tutustui Tonraqiin, joka oli karkoitettu Pohjoisesta vesiheimosta. Hän rakastui entiseen kenraaliin, jonka kanssa meni myöhemmin naimisiin, ja vuonna 153 jSk he saivat yhden tyttären, Korran.

Huomattuaan Korran olevan Avatar tämän ollessa nelivuotias, Senna ja Tonraq kutsuivat Valkoisen Lootuksen seuran paikalle vuonna 157 jSk. Kun seuran johtaja totesi, että he olivat etsineet useilta alueilta sekä Pohjoisessa että Eteläisessä vesiheimossa, Senna ilmoitti heidän etsintänsä tulleen vihdoin päätökseen. Kun tämä kysyi, miksi Senna oli niin varma siitä, että hänen tyttärensä oli Avatar, Senna kutsui paikalle Korran, joka näytti veden-, maan- ja tulentaitamiskykynsä.

170 jSk Muokkaa

Vuonna 170 jSk, Senna toivotti tyttärelleen hyvästit, kun Avatar oli päättänyt lähteä Republic Cityyn. Senna halasi Korraa ja korosti rakastavansa tytärtään ennen kuin päästi hänet lähtemään.[2]

Muutamia kuukausia myöhemmin, Tonraq ja Senna olivat paikalla, kun Katara yritti palauttaa Korran taitamisvoimat. Kataran epäonnistuessa hän oli surullinen. Kun Korra kuitenkin sai Aangin kautta taitamisensa takaisin ja käytti voimantaitamista palauttaakseen Lin Beifongin maantaitamisen Avatar-temppelillä, Senna katsoi ylpeänä tytärtään.[3]

171 jSk Muokkaa

Perheongelmat Muokkaa

Kuusi kuukautta myöhemmin, Senna tapasi jälleen tyttärensä, kun Korra palasi Republic Citystä osallistuakseen Jäätikön henkien juhlaan. Senna odotti tytärtään laiturilla ja tervehti iloisesti, kun hän viimein saapui. Kun Tonraq tuli jälkeenpäin ärsyyntyneeksi veljensä Unalaqin saapumisen takia, hän rauhoitti aviomiestään lohduttaen, että hänen veljensä lähtisi pian. Senna osallistui myöhemmin kuninkaalliselle juhla-aterialle, joka oli järjestetty päällikkö Unalaqia varten.

Persoonallisuus Muokkaa

Senna on rauhallinen ja rakastava henkilö. Ollessaan Avatarin äiti, hänen täytyi käyttää kärsivällisyyttään energisen tytön kanssa, ja hän kannusti tytärtään kaikin mahdollisin tavoin. Hän oli myös järkevä ajattelija, mikä auttoi häntä rauhoittamaan miestään, kun hänen miehensä oli kiihtynyt veljensä saapumisesta.

Sukulaiset Muokkaa

Senna

Tonraq

Unalaq

Malina[4]

Korra

Desna

Eska

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Senna ja Tonraq ovat ensimmäiset Avatarin vanhemmat, jotka on mainittu tai näytetty kummassakaan sarjassa.
  • Senna on yksi harvoista vesiheimolaisista, joiden nimessä ei ole yhtään "K"-kirjainta.
  • Korra vaikuttaa muistuttavan ulkonäöltään enemmän Sennaa, kun taas luonteeltaan hän on enemmän isänsä kaltainen.
  • Vaikka Senna on vedentaitaja, häntä ei ole koskaan nähty taitamassa.

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki