FANDOM

WaterbendingEmblem WaterTribeEmblem
Sangok
三個
Sangok
Elämäkerta
Kansalaisuus

Pohjoinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Pohjoinen vesiheimo, Pakku, Katara, lisää...

Viholliset

Tulikansa

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen (Pohjoinen tyyli)

Ammatti

Vedentaitaja

Asema

Oppilas

Yhteistyö

Pohjoinen vesiheimo

Ensiesiintyminen

"Pohjoisen saarto, osa 1" (ainoa esiintyminen)

Sangok oli kömpelö teini ja yksi mestari Pakkun vedentaitajaoppilaista. Laiskana oppilaana hän jäi usein kiinni haaveilusta hänen toivoessa pelaavansa mieluummin jäämarmorikuulilla kuin hiovansa vedentaitamistaitojaan.

Historia Muokkaa

Vuoden 100 jSk alkupuolella, hieman ennen Pohjoisen saartoa, Pakku laittoi Sangokin ja Kataran ottelemaan toisiaan vastaan harjoituksessa. Hermostuneesta käytöksestä päätellen, oli selvää, että Sangok pelkäsi Kataran vaikuttavia vedentaitamiskykyjä. Sangok muodosti ja heitti suuren lumipallon Kataraa kohti, minkä hän sulatti vaivattomasti ja palautti sen, jäädyttäen Sangokin ja päättäen ottelun nopeasti. Pettyneenä Sangokin suoritukseen, Pakku ilmaisi sarkastisesti tyytymättömyytensä ennen kuin vapautti tämän jäästä.[1]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Sana "sangok" voi olla muutos japanilaisesta sanasta sango (サンゴ), joka tarkoittaa "korallia", missä olisi järkeä, koska mestari Pakku sanoi Sangokin pärjäävän jonain päivänä merisienelle.

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (2. joulukuuta 2005). "Pohjoisen saarto, osa 1". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 19. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki