FANDOM

EarthKingdomEmblem UnitedRepublicEmblem
Tämä artikkeli kertoo Makon ja Bolinin isästä. Tulikansan kauppiaasta kertoo San (myyjä).
Makon ja Bolinin perhekuva
San
Elämäkerta
Kansalaisuus

Ba Sing Se, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Kuollut

160 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Naoki (vaimo; kuollut)

Liittolaiset

Yin, Chow, Naoki, Mako, Bolin

Ammatti

Hedelmäkauppias (ennen)

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"The Earth Queen" (valokuva)

San oli kotoisin Maan valtakunnan pääkaupungista, Ba Sing Seistä. Riideltyään isänsä kanssa, hän muutti Yhdistyneeseen tasavaltaan. Siellä hän tapasi naisen nimeltä Naoki, jonka kanssa hän meni naimisiin. He saivat kaksi poikaa, Makon ja Bolinin. Vuonna 160 jSk hän joutui erään tulentaitajarikollisen surmaamaksi.

Historia Muokkaa

Ba Sin Seistä lähteminen Muokkaa

Sanilla oli suuret unelmat, ja hän halusi päästä pois kotikaupungistaan ja nähdä maailmaa. Hänen isänsä kuitenkin halusi poikansa jäävän kaupunkiin ja jatkaa perheen liiketoimintaa, hedelmien myyntiä. Sanin ja hänen isänsä välille tuli kiivas riita asiasta; se oli viimeinen kerta, kun hän puhui isänsä kanssa ennen lähtöään Yhdistyneeseen tasavaltaan. Myöhemmin, muuttamisen jälkeen, San tapasi Naokin, Tulimaasta kotisin olevan naisen. He menivät aikanaan naimisiin ja saivat kaksi lasta, Makon ja Bolinin. Vaikka San ei enää koskaan palannut kotiinsa Ba Sing Seihin, hän lähetti kirjeen, jonka mukana oli kuva hänestä ja hänen perheestään.

Kuolema Muokkaa

Eräs tulentaitaja tappoi Sanin ja hänen vaimonsa 160 jSk, jolloin heidän lapsensa jäivät orvoiksi. Sanin perhe Ba Sing Seissä ei ollut tietoinen tapahtuneesta. He saivat tietää asiasta vasta 11 vuoden kuluttua, kun Mako ja Bolin törmäsivät sattumalta setäänsä Chowiin, joka tunnisti pojat ja kutsui heidät tapaamaan loput heidän perheestään.

Perintö Muokkaa

Sanin kuoleman jälkeen Mako käytti hänen punaista huiviaan jatkuvasti. Tavatessaan Sanin äidin, Yinin, Mako päätti antaa muistoesineen hänelle.

Sukulaiset Muokkaa

Yin

Bohai

LiLing

Chow

San

Naoki

Chow Jr.

Tu

Meng-Meng

Mako

Bolin

Viitteet Muokkaa

  1. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (27. kesäkuuta 2014). "The Earth Queen". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 3. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki