FANDOM

FireNationEmblem.png Neutraali ikoni.png
Rough Rhinos
Rough Rhinos
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)

Eversti Mongke

Tärkeät jäsenet
Perustaja(t)

Eversti Mongke

Yhteistyö

Tulikansa (ennen)

Tehtävä

Palkkasotureiden erikoisryhmä

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Avatarin päivä"

Viimeinen esiintyminen

The Rift, osa 3

Rough Rhinos oli Tulikansan eliittiryhmä, joka teki työtä freelancerina, väittäen heidän uskollisuuden kuuluvan Tulen valtiaalle Satavuotisen sodan aikana. Kun sota päättyi, heistä tuli palkkasotureita, ja vuoteen 102 jSk mennessä, heidät palkattiin Maallisen Tulen jalostamon turvamiehiksi.[2]

Ryhmä koostui viidestä jäsenestä, jokainen heistä oli erikoistunut käyttämään eri asetta tai taistelutyyliä, vaikka heidän aseensa eivät soveltuneet hyvin lähitaisteluun. Kun Rough Rhinoseista tuli palkkasotureita, he sallivat entisten armeijaan kuuluvien jäsenten liittyä heihin.[1]

Historia Muokkaa

Satavuotisen sodan aikana Muokkaa

Vuoden 91 jSk tienoilla, Rough Rhinosit hyökkäsivät kylään, missä Jet asui ja tappoivat hänen vanhempansa, minkä vuoksi Jet tunsi suurta kaunaa Tulikansaa kohtaan.[3] Vuoden 99 jSk lopulla, he tunkeutuivat toiseen kylään Maan valtakunnan länsirannikolla, pakottaen sen asukkaista tulevan pakolaisia, mukaan lukien Tahnista ja Yingistä.

Vuonna 100 jSk, Rough Rhinosit tapasivat ensimmäistä kertaa Avatar-tiimin, yllättäen heidät metsässä lähellä Chinin kylää. Kolme ystävystä onnistuivat kuitenkin pakenemaa Appalla. Rough Rhinosit hyökkäsivät jälkeenpäin Chinin kylään Aangin oikeudenkäynnin aikana, kun häntä syytettiin kylän johtajan, Chin suuren, surmaamisesta. He valtasivat kylän Tulen valtiaan nimeen ja aloittivat tuhoamaan kylää ennen kuin Avatar-tiimi voitti heidät.[4]

Myöhemmin sinä vuonna, Rough Rhinosit tapasivat Avatar-tiimin uudelleen pienessä Maan valtakunnan kylässä. He kaappasivat Sokkan, erehtyen luulemaan häntä Avatariksi, mutta Aang, Katara ja Toph voittivat heidät pian.[5]

Joskus myöhemmin, joukko sotilaita piirittivät Zukon ja Irohin, kun kaksi Tulikansan karkulaista matkustivat Maan valtakunnan halki, lähellä Si Wong -aavikkoa. Lyhyen taiston jälkeen, soturit hävisivät kahdelle tulentaitajalle, jotka onnistuivat pakenemaan räjähdyksen aiheuttaman kaaoksen turvin.[6]

Maallisen Tulen jalostamon vartijointi Muokkaa

Sodan jälkeen, Rough Rhinosit lähtivät Tulen valtiaan palveluksista, värväten kolme uutta jäsentä, ja tarjosivat muiden palkata heidän apuaan, päätyen aikanaan Maallisen Tulen omistajien, Lao Beifongin ja Lobanin, henkilökohtaisiksi vartijoiksi.[2] Tässä tehtävässä, Lao määräsi heidät saattamaan Avatar-tiimin pois tehtaan tiloista. Kahden ryhmän välille syntyi taistelu, joka päättyi Avatar-tiimin voittoon.

Kaksi ryhmän jäsentä, Vachir ja Kahchi, jäivät loukkuun muutaman muun kanssa maanalaiseen rautakaivokseen sortumisen vuoksi.[1] Kun heidät oltiin pelastettu, Loban, löydettyään rautaisen naamion maasta, käski kahta kiinnittämään sen heidän sarvikuonoihinsa ja auttamaan häntä viemään se rantaan, koska se aiottiin kuljettaa Tulimaahan. Saavuttuaan rantaan, myrsy yltyi, kun Sokka ja Satoru kohtasivat heidät. Toisaalla eläimet kieltäytyivät avustamisen jatkamista ja juoksivat pois.[7]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Avatar-sarjakuvat Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Sarjakuvatrilogiat Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 2 (2. heinäkuuta 2014), Dark Horse Comics.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 1 (5. maaliskuuta 2014), Dark Horse Comics.
  3. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (6. marraskuuta 2006). "Laogai-järvi". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 17. Nickelodeon.
  4. O'Bryan, John (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (28. huhtikuuta 2006). "Avatarin päivä". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 5. Nickelodeon.
  5. Hamilton, Joshua (kirjoittaja), Ridge, Justin (taiteilija), Sno Cone Studios (värittäjä), Comicraft (tekstittäjä). "Sokka the Avatar" (9. syyskuuta 2006), Nick Mag Presents: Avatar: The Last Airbender.
  6. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (14. heinäkuuta 2006). "Autiomaassa". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 11. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 3 (5. marraskuuta 2014), Dark Horse Comics.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki