FANDOM

UnitedRepublicEmblem
RepublicCity
共和城
Republic City
Fyysiset tiedot
Sijainti

Kansakuntien yhdistyneen tasavallan koillisosa

Hallinto
Asema

Pääkaupunki

Valuutta

Yuan

Hallitsija

Presidentti (vuodesta 171 jSk)
Yhdistyneen tasavallan neuvosto (ennen vuotta 171 jSk)

Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Sijainti kartalla
KYT kartta
Marker

Republic City on Kansakuntien yhdistyneen tasavallan pääkaupunki. Se on perustettu Tulikansan Maan valtakunnassa sijainneiden siirtokuntien pohjalta Avatar Aangin ja Tulen valtias Zukon johdolla. Kaksikon tavoitteena oli luoda viides valtio, jossa jokaisen kansakunnan ihmiset voisivat elää yhdessä sovussa, huolimatta siitä, olisiko taitaja vai ei-taitaja.

Republic City on yksi maailman suurimmista ja moderneimmista kaupungeista. Se sijaitsee Yuen lahden rannalla lähellä Mo Ce -merta ja sitä ympäröivät lumen peitossa olevat vuoret. Kaupungin siluetista erottuvat etenkin korkeat pilvenpiirtäjät sekä suuri Avatar Aangille omistettu muistopatsas.

Republic City on yksi maailman teknologian keskuksista, ja kaupungin elämälle antavat tyypillisen piirteen lukemattomat kulkuneuvot, kuten Satomobiilit, moottoripyörät ja ilmalaivat. Kaupungissa on myös oma sähköverkkonsa.

Alun perin kaupunkia ja koko tasavaltaa hallitsi neuvosto, johon kuuluu viisi valtuutettua: yksi Tuuliheimosta tai Tuuliakolyyteistä, yksi Tulikansasta, yksi Maan valtakunnasta, yksi Pohjoisesta vesiheimosta ja yksi Eteläisestä vesiheimosta. Taitamisen vastaisen vallankumouksen jälkeen neuvosto kuitenkin lakkautettiin ja tasavallalle äänestettiin ensimmäinen presidentti.

Avatar Korran aikana Republic City kohtasi Taitamisen vastaisen vallankumouksen lisäksi Pimeän Avatarin hyökkäyksen, joka loi kaupunkiin uuden henkimaan, sekä Maan imperiumin armeijan hyökkäyksen, joka johti uuden henkiportaalin syntymiseen henkimaihin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki