FANDOM

RedLotus
Punaisen Lootuksen kapina
Kronologiset tiedot
Edellinen

Vesiheimojen sisällissota

Samanaikaiset

Maan valtakunnan anarkia

Seuraava

Maan imperiumin muodostaminen

Historialliset tiedot
Alkoi

Avatar Korran kidnappausyritys vuonna 158 jSk

Paikka

Maailma

Lopputulos
Komentajat

  • Päällikkö Unalaq(aluksi)

Esiintymiset
Ensiesiintyminen

"The Earth Queen"

Viimeinen esiintyminen

"Venom of the Red Lotus"

Punaisen Lootuksen kapina (engl. Insurrection of the Red Lotus) on Valkoisen Lootuksen seurasta eronneen Punaisen Lootuksen aloittama vallakumous, joka pyrkii vapauttamaan maailman hallitsijoista ja tuomaan tasapainoa salaseuran näkemyksien mukaisesti anarkian kautta. Järjestö yritti siepata Avatar Korran useita kertoja kasvattakseen tämän omien näkemystensä mukaisesti, mutta Valkoisen Lootuksen varmistettua Korralle oikeanlainen kasvatus, se päättikin pyrkiä tuhoamaan kokonaan Avatarin kiertokulun.

Historia Muokkaa

Johdanto Muokkaa

Punaisen Lootuksen muodostaminen Muokkaa

Satavuotisen sodan jälkeen, Valkoisen Lootuksen seura alkoi toimia enemmän avoimesti. Eräs seuran jäsen, Xai Bau, tunsi, ettei järjestö enää seurannut sen todellista tarkoitusta, jonka seurauksena hän erosi ryhmästä. Tämä ero johti Punaisen Lootuksen luomiseen, minkä tarkoituksena oli eliminoida maailman johtajat ja saavuttaa aikakausi, jossa ihmiset ja henget voisivat tehdä yhteistyötä anarkian kautta.

Vuosia kului, ja Avatar uudelleensyntyi Korrana Eteläisessä vesiheimossa. Saavuttaakseen tavoitteensa, he yrittivät kaapata Korran ja kasvattaa häntä järjestön tavoille. Muuten heidän olisi surmattava hänet Avatar-tilassa, jotta Avatarin kiertokulku päättyisi.

Ensimmäinen kaappausyritys Muokkaa

Tietäessään, että hänen veljentyttärensä oli Avatar, Pohjoisen vesiheimon päällikkö Unalaq ilmoitti tästä muille Punaisen Lootuksen jäsenille ja suunnitteli Korran kaappaamista opettaakseen hänet salaseuran tavoille. Zaheer, Ghazan, Ming-Hua ja P'Li käynnistivät suunnitelmansa siepata Korra, mutta he epäonnistuivat Tonraqin, valtuutettu Tenzinin, päällikkö Sokkan ja Tulen valtias Zukon pilattua heidän aikeensa. Neljä Punaisen Lootuksen jäsentä erotettiin ja heidät vietiin erittäin tarkasti vartiotuihin vankiloihin, joista jokainen oli suunniteltu pidättelemään heidän kykyjään. Koska Unalaq ei ollut osallisena kidnappausyrityksessä, hän onnistui piilottamaan osallisuutensa ja jätti järjestön tavoitellakseen omaa päämääräänsä: hän käyttäisi veljentytärtään avaamaan henkiportaalit, jolloin hän voisi vapauttaa Vaatun ja yhdistyä tämän kanssa tullakseen Pimeäksi Avatariksi. Tämä ei koskaan ollut järjestön suunnitelmissa. Neljää vankia kuulusteltiin seuraavan 13 vuoden ajan, mutta kukaan heistä ei paljastanut mitään.

Epäonnistuneen kaappausyrityksen jälkeen, Tonraq ja Tenzin päättivät eristää Avatarin Eteläiseen vesiheimoon, missä hän voisi oppia hallitsemaan kaikkia taitamisvoimia ilman, että hänen tarvitsisi lähteä maailmalle ja alttiiksi vaaroille. Kun Korra matkusti jäniksenä laivalla Republic Cityyn oppiakseen tuulentaitamista Tenziniltä vuonna 170 jSk, Valkoisen Lootuksen vartijat jatkoivat velvollisuuksiaan Avatarin vartioimisesta. Vuotta myöhemmin, Unalaq käynnisti Vesiheimojen sisällissodan osana suurta juontaan vapauttaa Vaatu Harmonisen lähentymisen aikana. Vaikka hän onnistuikin tulemaan Pimeäksi Avatariksi, Korra onnistui päihittämään setänsä, tappaen tämän samalla.

Viitteet Muokkaa

  1. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (1. elokuuta 2014). "The Stakeout". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 9. Nick.com.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki