FANDOM

WaterTribeEmblem
Pohjoisnapa
Pohjoisnapa
Fyysiset tiedot
Sijainti

Maan pohjoisin paikka

Hallinto
Asema

Hengellinen keskus

Ensiesiintyminen

"Pohjoisen saarto, osa 1"

Sijainti kartalla
Veden kartta
Marker

Pohjoisnapa (engl. North Pole) on Maan pohjoisin paikka ja Pohjoisen vesiheimon hengellinen keskus. Pohjoisnavan keskipisteessä on ikivanhan metsän ympäröimä henkiportaali, jonka Avatar Korra avasi vuonna 171 jSk.

Historia Muokkaa

Toista Harmonista lähentymistä edeltävänä päivänä Vaatu matkasi Pohjoisnavalle mennäkseen henkimaailmaan ja taistellakseen Raavaa vastaan maailman kohtalosta. Taistelun päätyttyä Raavan ja Wanin voitoksi, Wan sulki portaalin estääkseen ihmisiä fyysisesti menemästä Henkimaailmaan ja vapauttamasta Vaatua.

Kaapattuaan Aangin henkien lähteestä Pohjoisen saarron aikana vuonna 100 jSk, Zuko etsi suojaa Pohjoisnavalta, mutta Kataran, Sokkan, Yuen ja Appan muodostama etsintäpartio löysivät hänet. Kataran taisteltua hetken Zukoa vastaan ja voitettua hänet, ryhmä lähtee tundralta puolustaakseen Pohjoista vesiheimoa Zhaolta ja hänen joukoiltaan.

Vuosikymmeniä Satavuotisen sodan jälkeen, Yakone toi usein poikansa Noatakin ja Tarrlokin kauas Pohjoisnavalle pakottaakseen nämä harjoittelemaan verentaitamista villieläimillä, kuten jakeilla ja susilla.

Barbaarien hyökkäyksen 151 jSk jälkeen, pieni sotureiden ja vedentaitajien joukko käynnisti vastahyökkäyksen kenraali Tonraqin johdolla. Tonraqin joukot kukistivat hyökkääjät, jotka perääntyivät pyhään metsään Unalaqin neuvosta, uskoen, etteivät soturit hyökkäisi pyhällä maalla. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan Tonraqin vedentaitajat kukistivat barbaarit nopeasti. Yhteenotto päättyi hengellisen metsän tuhoon, ja kaikki kiinniotetut barbaarit vietiin kaupunkiin. Vihaisina metsän tuhosta, muutamat henget hyökkäsivät Pohjoiseen vesiheimoon, mutta Unalaq rauhoitti ne ja johdatti ne takaisin metsään.

Kaksi vuotta Punaisen Lootuksen kapinan ja myrkytyksensä jälkeen, yhä haavoittunut Korra matkasi Pohjoisnavalle mennäkseen henkimaailmaan ja meditoidakseen Ajan puulla.

Eläimet Muokkaa

Merkittäviä hahmoja Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki