FANDOM

EarthKingdomEmblem
Pitkula (Käärmesalmella)
Pitkula
Elämäkerta
Kansalaisuus

Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Vapaustaistelijat, Jet, Haisu, Maan valtakunta, Aang, Katara, Sokka, Toph, Maan valtias Kuei, lisää...

Viholliset

Tulikansa, Long Feng, Yu Daon vastarinta, Kori Morishita

Aseet

Jousi

Taistelutyyli

Jousiammunta

Ammatti

Vapaustaistelija

Asema

Jousimies[2]

Yhteistyö
  • Maan valtakunta
  • Vapaustaistelijat
Ensiesiintyminen

"Poika nimeltään Jet"

Viimeinen esiintyminen

The Promise, osa 3

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Marc Donato

Suomenkielinen
ääninäyttelijä

Samuel Harjanne

Pitkula (engl. Longshot) oli Maan valtakunnan Vapaustaistelijoiden jäsen. Hän oli usein vähäpuheinen, mutta hänen toverinsa kuitenkin ymmärsivät häntä hänen silmiensä ja kasvojensa ilmeiden kautta. Hän oli myös erittäin taitava jousiampuja, joka kykeni tähtäämään vihollisia äärimmäisen tarkasti, jopa ollessaan ylösalaisin tai käyttäessään useita nuolia.

Historia Muokkaa

Kun Tulikansa oli polttanut hänen kotikylänsä, Pitkula liittyi Vapautaistelijoihin, Jetin johtamaan ryhmään. Sen jälkeen, hän puhui hieman ja kulutti aikaansa parantamalla jousiammuntataitojaan.

Jossain vaiheessa vuoden 99 jSk talvella, Jet otti Pitkulan, Haisun, Virnun, Herttuan ja Vikinän mukaansa väijymään erästä Tuliarmeijan leiriä. Vapaustaistelijat piiloutuivat korkealle puihin leirin yläpuolelle, odottaen oikeaa hetkeä hyökätä. Sokka, Katara ja Aang onnistuivat aiheuttamaan sopivan harhautuksen, koska he eksyivät sattumalta leirintäalueelle. Kun sotilaat olivat aikeissa hyökätä, Pitkula tainnutti johtajan, jonka jälkeen seurasi taistelu. Keskellä taistelua, hän pysyi puiden oksilla ja tähtäsi jousia sotilaiden aseisiin. Hän onnistui riisumaan aseet pois ainakin kuudelta sotilaalta. Taistelun loputtua, hän palasi puiden latvassa olevaan piilopaikkaan muiden kanssa. Hän avusti myöhemmin aiheuttamaan tulvan Gaipa-nimiseen kylään. Tehtävä kuitenkin epäonnistui, kun Sokka ehti varoittamaan asukkaita evakuoitumaan kylästä.[3]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Sarjakuvatrilogiat Muokkaa

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki