FANDOM

UnitedRepublicEmblem

"I remember when I moved out of my parents' house to become an Air Acolyte. That first night I was so scared and lonely ... I really wanted to be there, but it still took time for me to adjust and feel like I was a part of it all."
— Pema sanoo Tenzinille.[1]

Pema
Pema
Elämäkerta
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Yhdistynyt tasavalta

Ikä

35 (Kirja 1: Ilma[2])

Syntymävuosi

135 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Vihreä

Hiusten väri

Tummanruskea (harmaantuva)

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Tenzin (aviomies)

Liittolaiset

Tenzin, Jinora, Ikki, Meelo, Rohan, Katara, Korra, Lin Beifong, Tuuliakolyytit, Avatar-tiimi, Bumi, Kya

Viholliset

Amon, Luutnantti, Equalistit, Hiroshi Sato, Punainen Lootus, Maan imperiumin armeija

Yhteistyö

Tenzinin perhe

Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Maria Bamford

Pema on ei-taitaja ja Tuuliakolyytti, joka elää rauhallista elämäänsä perheensä kanssa Tuulitemppelisaarella. Hän on Tenzinin vaimo ja rakastava äiti neljälle riehakkaalle lapselle - Jinoralle, Ikkille, Meelolle ja Rohanille - vaikka tunteekin välillä hukkuvansa näiden tuulentaitamisen alle.[2] Hän on kiltti ja myötätuntoinen, ja aina valmis auttamaan muita, vaikka tilanne olisi kuinka hankala.[3]

Historia Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Jossain vaiheessa elämäänsä, Pema jätti vanhempansa toteuttaakseen toiveensa tulla Tuuliakolyytiksi. Ensimmäisenä yönään hän tunsi olonsa pelokkaaksi ja yksinäiseksi, mutta ajan myötä hän kuitenkin sopeutui joukkoon.[1]

Vuoteen 160 jSk mennessä Pema rakastui Tenziniin. Silloin tämä oli vielä suhteessa Lin Beifongin kanssa, vaikkakin heikkenevässä sellaisessa. Pema ei voinut katsella rakkauden kohteensa elävän toisen naisen kanssa, joten hän tunnusti rakkautensa Tenzinille, joka katkaisi suhteensa Liniin. Raivoissaan Lin yritti jopa laittaa Peman vankilaan tämän jälkeen, muttei onnistunut.[4] Pema ja Tenzin menivät myöhemmin naimisiin ja perustivat perheen.[5]

170 jSk Muokkaa

Perheensä ja Korran tukeminen Muokkaa

Kun Pema matkusti etelänavalle perheensä kanssa tapaamaan Kataraa ja Avatar Korraa, hän kertoi anopilleen turhautuneensa saatuaan vain tuulentaitajalapsia, ja kuinka haluaisi neljännen olevan ei-taitaja.[6]

Myöhemmin Korra matkasi Peman perheen kotiin ja jäi asumaan heidän kanssaan muutamaksi kuukaudeksi oppiakseen tuulentaitamista. Harkitsematon teini käänsi Peman hiljaisen elämän ylösalaisin.[7]

Kun Korra ei tullut eräänä iltana päivälliselle, hermostunut Tenzin paljasti Pemalle, ettei tiennyt mitä tehdä Korran kanssa. Pema lohdutti miestään kehottamalla häntä antamaan Korralle hieman tilaa.[8]

Kun kaupunginvaltuutettu Tarrlok vieraili Peman ja tämän perheen luona päivällisellä, hän antoi miehelleen ärtyneen ilmeen. Kun Tarrlok kuitenkin sanoi, etteivät tuulentaitajat koskaan käännytä pois nälkäistä vierasta, Tenzin antoi hänen vastahakoisesti jäädä, Peman ärsytykseksi. Hän osallistui myöhemmin perheensä kanssa juhliin, jotka Tarrlok järjesti Korran kunniaksi.[9]

Korran jutellessa Jinoran ja Ikkin kanssa siitä, kuinka lähestyä Makoa, Pema ilmestyi heidän takaansa. Hän ymmärsi, mistä oli kyse, ja kertoi siksi oman tarinansa Tenzinin kanssa ja kehotti Korraa olemaan rehellinen tunteileen, kuten hänkin oli ollut Tenzinin kanssa.[5]

Taitamisen vastainen vallankumous Muokkaa

Korran paettua Tarrlokin piilopaikasta hän palasi Tuulitemppelisaarelle, missä Pema toivotti hänet tervetulleeksi runsaalla aterialla. Ruuan jälkeen Pema ja Asami olivat tiskaamassa astioita, kun Mako saapui paikalle pyytäen lisää teetä Korralle. Asami vaikutti olevan vihainen asiasta, joten Pema poistui paikalta antaakseen heidän jutella rauhassa. Myöhemmin, kun Equalistit aloittivat hyökkäyksen Republic Cityyn, Pema synnytti neljännen lapsensa, jolle hän antoi nimeksi Rohan. Perhe lensi pois Tuulitemppelisaarelta lapsen syntymisen jälkeen päästäkseen turvaan Equalisteilta.[10]

Pema ja vauva joutuivat myöhemmin Amonin vagitsemaksi samalla, kun hänen miehensä ja lapsensa kaapattiin. Hän pääsi myöhemmin vapaaksi ja tapasi taas perheensä kanssa, minkä jälkeen he toivottivat tervetulleeksi Tenzinin veljen Bumin. He matkustivat etelänavalle ja näkivät, kuinka Korra antoi Linille tämän maantaitamisen takaisin.[11]

Persoonallisuus Muokkaa

Pema on tavallisesti tyyni, ymmärtäväinen ja iloinen henkilö, joka auttaa muita, kun nämä ovat hämmentyneitä tai epävarmoja.[8] Hän on rakastava äiti, joka on kuitenkin hiukan ärsyyntynyt siitä, että hänen lapsensa ovat kaikki tuulentaitajia eivätkä "mukavia ei-taitajia", kuten hän.[6] Pema on myös myöntänyt, että oli kerran todella ujo, mutta on muuttunut nykyään.[5]

Sukulaiset Muokkaa

Kanna

Pakku

Hakoda

Kya

Sokka

Katara

Aang

Bumi

Kya

Tenzin

Pema

Jinora

Ikki

Meelo

Rohan

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Pema on tiibetiläinen nimi, joka tarkoittaa "lootusta". Se annetaan usein naisille.
  • Hänen nimensä saattaa olla inspiroitu tiibetiläiseltä buddhalaiselta nunnalta, kirjailijalta ja opettajalta Pema Chödröniltä, samalla tapaa kuin 14. Dalai Lama Tenzin Gyatso oli inspiraationa hänen miehensä sekä munkki Gyatson nimille.
  • Ikki ja Rohan muistuttavat Pemaa.
  • Hän on ensimmäinen tunnettu ei-taitaja, joka on synnyttänyt tuulentaitajan.

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Mel (ohjaaja). (18. heinäkuuta 2014). "Original Airbenders". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 7. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 The Legend of Korra: Welcome to Republic City. (6. huhtikuuta 2012). Nickelodeon.
  3. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (12. joulukuuta 2014). "Kuvira's Gambit". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 11. Nick.com.
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
  5. 5,0 5,1 5,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (5. toukokuuta 2012). "The Spirit of Competition". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 5. Nickelodeon.
  6. 6,0 6,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Welcome to Republic City". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
  7. Tenzin from Legend of Korra. (25. helmikuuta 2012). Nickelodeon.
  8. 8,0 8,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "A Leaf in the Wind". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 2. Nickelodeon.
  9. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (28. huhtikuuta 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 4. Nickelodeon.
  10. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (16. kesäkuuta 2012). "Turning the Tides". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 10. Nickelodeon.
  11. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki