FANDOM

EarthKingdomEmblem
Oyaji (Avatar)
Oyaji
Elämäkerta
Kansalaisuus

Kyoshi-saari, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Harmaa

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Kyoshi-soturit, Suki, Aang, Katara, Sokka, lisää...

Viholliset

Tulikansa, Zuko

Asema

Kylän johtaja

Yhteistyö

Maan valtakunta

  • Kyoshi-saari
Ensiesiintyminen

"Kyoshin soturit"

Viimeinen esiintyminen

"Avatarin päivä"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

James Sie

Suomenkielinen
ääninäyttelijä

Rauno Ahonen

Oyaji oli yhden Kyoshi-saarella sijaitsevan kylän johtaja. Ylpeänä siitä, että Kyoshi-saari oli pysynyt kokonaan Satavuotisen sodan ulkopuolella,[1] ja varuillaan ulkopuolisista, jotka saattaisivat olla uhka hänen kylälleen, hän oli aluksi epäluuloinen Aangia ja hänen ystäviään kohtaan, kun nämä vierailivat ensimmäistä kertaa saarella. Aluksi hän epäili heidän olevan Tulikansan vakoojia, mutta oli kuitenkin myöhemmin tiimin tukena auttamassa saaren asukkaita turvaan, kun Tulikansa hyökkäsi.

Historia Muokkaa

Oyaji nimitettiin kylän johtajan asemaan noin vuonna 79 jSk, kaksikymmentä vuotta ennen Avatar-tiimin saapumista.[1]

Kun Avatar Aang, Katara ja Sokka saapuivat Kyoshi-saarelle, Oyaji, Suki ja muut Kyoshi-soturit olivat epäluuloisia Aangia kohtaan. He uskoivat hänen olevan Avatar vasta, kun hän oli näyttänyt tuulentaitamiskykynsä. Prinssi Zukon ja hänen joukkonsa rantauduttua saarelle Oyaji juoksi Sokkan ja Kyoshi-sotureiden luokse varoittaakseen hyökkääjistä. Hän kiitti myöhemmin hiljaa Aangia, joka oli onnistunut sammuttamaan taistelussa alkunsa saaneet tulet.[2]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Avatar: The Last Airbenderin vanha virallinen sivu Nick.comissa. (linkki) Ei enää päivitetä.
  2. Malis, Nick (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (4. maaliskuuta 2005). "Kyoshin soturit". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 4. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki