FANDOM

EarthKingdomEmblem.png
Tämä artikkeli kertoo kaupungista. Nimen muista merkityksistä kertoo Omashu (täsmennyssivu).
Omashu
奥瑪舒城
Omashu
Fyysiset tiedot
Sijainti

Lounainen Maan valtakunta

Hallinto
Asema

Maakunnallinen pääkaupunki

Hallitsija

Omashun kuningas (ennen)
Kuvira (ennen)

Ensiesiintyminen

"Omashun kuningas"

Sijainti kartalla
Maan kartta
Sijainti

Omashu on toiseksi suurin kaupunki Maan valtakunnassa ja yhden sen osavaltioista pääkaupunki. Omashu oli yksi viimeisistä Maan valtakunnan suurista linnoituksista Satavuotisen sodan aikana, ja se toimitti Maa-armeijalle jatkuvasti joukkoja ja tarvikkeita, kunnes Tulikansa valloitti sen sodan viime kuukausina. Omashun portteja vartioivat maantaitajien joukot. Kaupunki tunnetaan myös sen kuuluisasta postinkuljetusjärjestelmästä, joka toimii maantaitamisen ja painovoiman avulla.

Vuorenhuippu, jolle Omashu on perustettu, sijaitsee Kolau-vuorilla lounaisessa Maan valtakunnassa. Se nousee korkealle syvästä kuilusta, ja sen loivat maantaitajat muutamia satoja vuosia ennen kuningas Bumin valtakautta. Vuorella sijaitseminen on yksi kaupungin parhaista eduista puolustautumisen kannalta, sillä ainut tie sinne on yli kapean, kivestä tehdyn sillan, joka ylittää syvän kuilun.

Tulikansa valloitti Omashun suuren sodan aikana ja nimesi sen Uudeksi Ozaiksi. Mustan auringon päivänä voimattomat tulentaitajat kuitenkin karkotettiin kaupungista, ja se palautettiin Maan valtakunnalle.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki