FANDOM

EarthbendingEmblem.png EarthKingdomEmblem.png
Oma
奧瑪
Oma
Elämäkerta
Kansalaisuus

Omashu, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Syntymävuosi

Raavan aikakausi

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Shu (poikaystävä; kuollut)

Liittolaiset

Shu, luolamyyrät

Aseet

Maa

Taistelutyyli

Maantaitaminen

Asema

Ensimmäinen naispuolinen maantaitaja

Yhteistyö

Omashu

Ensiesiintyminen

"Rakastavaisten luola" (takauma, ainoa esiintyminen)

Oma on legendaarinen henkilö Maan valtakunnan historiassa, sillä hän yhdessä rakastettunsa Shun kanssa olivat maailman ensimmäiset ihmiset, jotka oppivat maantaitamista suoraan luolamyyriltä. Heidän ruumiinsa lepäävät vierekkäin Rakastavaisten luolan hautakammiossa; sen seinille on maalattu heidän tarinansa.

Historia Muokkaa

Shu tapasi Oman vuoren huipulla, joka erotti heidän kylänsä toisistaan. Heidän oli kielletty tapaamasta toisiaan, koska heidän kylänsä olivat sodassa keskenään. Heidän rakkautensa oli kuitenkin voimakasta, ja he keksivät keinon jatkaa tapailua. He oppivat maantaitamista luolamyyriltä, jotka asuivat vuoren sisällä. Käyttämällään taitamisvoimiaan he kaiversivat vuoren sisälle tunneleita, missä he kykenivät näkemään toisiaan salaa.

Rakastavaiset jatkoivat toistensa tapaamista kohtalokkaaseen päivään asti, kun Shu menetti henkensä kylien välisessä sodassa. Surun murtamana Oma vapautti suurenmoiset maantaitamiskykynsä, mutta kylien tuhoamisen sijaan hän julisti sodan loppuneeksi. Molemmat kylät auttoivat häntä rakentamaan uuden kaupungin, missä he pystyisivät rauhassa asumaan keskenään.

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki