FANDOM

Oikea maailma
Tämä artikkeli kertoo toisesta Tulimaan valloitusta koskevasta jaksosta. Ensimmäisestä jaksosta kertoo "Mustan auringon päivä, osa 1: Valloitus". Tapahtumasta kertoo Mustan auringon päivä ja taistelusta Tulimaan valloitus.
Auringonpimennys
"Mustan auringon päivä, osa 2: Pimennys"
Tiedot
Sarja

Avatar: The Last Airbender

Kirja

Tuli

Jakso

51/61

Alkuperäinen
ensiesitys

30. marraskuuta 2007

Suomen
ensiesitys

21. toukokuuta 2009

Käsikirjoitus

Aaron Ehasz

Ohjaus

Joaquim Dos Santos

Animointi

MOI Animation

Tuotantonumero

311

Jakso-opas
Edellinen

"Mustan auringon päivä, osa 1: Valloitus"

Seuraava

"Läntinen tuulitemppeli"

"Mustan auringon päivä, osa 2: Pimennys" (engl. The Day of Black Sun, Part 2: The Eclipse) on Avatar: The Last Airbenderin kolmannen tuotantokauden yhdestoista sekä koko sarjan 51. jakso. Sen alkuperäinen ensiesitys oli 30. marraskuuta 2007 Yhdysvalloissa, ja Suomessa 21. toukokuuta 2009.

Lyhyesti Muokkaa

Sokka ja Toph yrittävät auttaa Aangia löytämään Tulen valtiaan ennen auringonpimennyksen päättymistä, mutta Azula onnistuu viivyttämään heitä sen yli. Sillä välin Zuko kohtaa isänsä ja päättää auttaa Aangia kukistamaan hänet. Ozai yrittää tappaa poikansa salamalla, mutta Zuko ohjaa sen takaisin ja pakenee. Iroh vapauttaa itsensä tyrmästä ja katoaa. Valloitusjoukot joutuvat vangeiksi, joten Aang ystävineen pakenee Appan selässä kohti Läntistä tuulitemppeliä Zukon seuratessa heitä ilmapallolla.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki