FANDOM

FirebendingEmblem FireNationEmblem
Mung
Mung
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Tulikansa

Viholliset

Jang Hui, Katara (Maalattuna naisena)

Aseet

Tuli

Taistelutyyli

Tulentaitaminen

Ammatti

Sotilaallinen virkamies

Asema

Tehtaan työnjohtaja

Yhteistyö

Tulikansan armeija

Ensiesiintyminen

"Maalattu nainen" (ainoa esiintyminen)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Daniel Riordan

Kenraali Mung oli säälimätön työnjohtaja tehtaassa, mikä sijaitsi Jang Huin joen rannikolla. Tulentaitajamestarina, hän oli kylmä mies, joka uskoi, että sotilaallisten tarpeet olivat suuremmat kuin siviilien. Hän tunsi suurta halveksuntaa Jang Huin kyläläisiä kohtaan ja komensi usein sotilaitaan varastamaan heidän ruoat ja lääkkeet, kuvaillen tätä "isänmaalliseksi lahjoitukseksi". Kenraali otti suurta kunniaa ollessaan osana Tulikansan sotaa ja toivoi pääsevänsä taistelemaan eturinamalla Maan valtakunnassa.

Historia Muokkaa

Kenraali Mung työskenteli tehtaassa, mikä saastutti Jang Huin joen vettä, joka aiheutti kyläläisten sairastumisen. Kun Katara ja Avatar Aang tuhosivat tehtaan, hän piti kyläläisiä syyllisenä, syyttäen heitä lääkkeiden ja ruokatarvikkeiden varastamisesta, vaikka nämä rikokset olivat Maalatuksi naiseksi pukeutuneen Kataran yrityksiä auttaa kyläläisiä. Suuttuneena tehtaan tuhoutumisesta, hän ja hänen sotilaansa alkoivat tuhoamaan kylää. Kuitenkin, ennen kuin he ehtivät tehdä mittavia vahinkoja, he kohtasivat Kataran Maalatun naisen valeasussa, joka onnistui pelottamaan ja hajoittamaan Mungin joukot. Mung valmistautui taistelemaan häntä vastaan, mutta Aang heitti hänet saastuneeseen veteen tuulentaitamisiskulla, missä eräs hänen sotilaistaan otti hänet vesiskootterin kyytiin. Kataran voimakkaan näytöksen jälkeen, kenraali Mung ja hänen miehensä lähtivät Jang Huin alueelta; Katara varoitti heitä olemaan koskaan palaamatta.[1]

Esiintyminen Muokkaa

Kirja 3: Tuli (火) Muokkaa

Trivia Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Spaulding, Ethan (ohjaaja). (5. lokakuuta 2007). "Maalattu nainen". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 3. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki