FANDOM

WaterbendingEmblem.png RedLotus.png
Ming-Hua
Ming-Hua
Elämäkerta
Etnisyys

Vesiheimo

Kuollut

171 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Tummanharmaa

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Zaheer, Ghazan, P'Li, Aiwei (ennen), Unalaq (ennen)

Viholliset

Korra, Valkoisen Lootuksen seura, Tonraq, Tenzin, Sokka, Zuko, Lin Beifong, Desna ja Eska, Avatar-tiimi, Metalliklaani

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen

Ammatti

Rikollinen

Asema
  • Vankikarkuri
  • Vedentaitajamestari
Yhteistyö

Punainen Lootus

Ensiesiintyminen

"Rebirth"

Viimeinen esiintyminen
Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Grey DeLisle

Ming-Hua oli synnynnäisesti käsivartensa menettänyt vedentaitaja ja Punaisen Lootuksen jäsen. Häntä pidettiin aikaisemmin tulivuoren yllä olevassa huippuvartioidussa vankilassa, joka oli Valkoisen Lootuksen seuran valvonnassa. Hän pääsi pakoon Zaheerin ja Ghazanin autettua häntä vuonna 171 jSk.[1] Ming-Hua kuoli Makon johdettua sähköä hänen kymmeniin vesilonkeroihinsa.[2]

Historia Muokkaa

Vangitseminen ja pako Muokkaa

Vuonna 158 jSk, Ming-Hua oli osallisena Avatar Korran kidnappausyrityksessä, jolloin hänet vangittiin tulivuoren päällä olevaan vankilaan, missä hän ei kyennyt saamaan vettä.[1] Vailla mitään viihdykettä, hän kulutti aikaansa keksimällä tarinoita vartijoista.[3] Kolmetoista vuotta myöhemmin, hänet vapautettiin Zaheerin ja Ghazanin hyökättyä vankilaan, jonka aikana hänelle annettiin tarpeeksi vettä luomaan itselleen lonkeromaiset proteesikädet pakenemista varten. Käytettyään vettä rikkoakseen sellinsä oven, Ming-Hua käytti proteesikäsiään avustaakseen Zaheeria ja Ghazania hoitelemaan vartijat. Kun vartijat olivat voitettu, Ming-Hua kiitti seuralaisiaan sanomalla olevansa imarreltu, koska hänet pelastettiin ennen P'Litä, Zaheerin tyttöystävää. Kolmikko lähti myöhemmin kohti Pohjoista vesiheimoa pelastaakseen ryhmän viimeisen jäsenen.[1]

P'Lin vapauttaminen Muokkaa

Pian saapumisensa jälkeen P'Lin vankilaan lumimyrskyn suojin, Ming-Hua aloitti hyökkäämisen Desnan ja Eskan kimppuun vältellen nopeasti heidän jääammuksiaan. Kaksoset aikoivat vangita Ming-Huanin jääpiikkien avulla, mutta hän onnistui navigoimaan niiden ohitse käyttäen vesiproteesejaan hyödykseen. Hän hyppäsi ilmaan kerätäkseen tarpeeksi vauhtia muuttaakseen itsensä jääporaksi, jonka jälkeen hän kaivoi tunnelin P'Lin sellin luokse. Hoideltuaan vartijat tulentaitajan sellin ulkopuolelta, Ming-Hua jäädyttä metallisen oven, tehden siitä hauraan, jolloin sen pystyi avaamaan vedentaitamisella. Hän vapautti viipymättä P'Lin kahleista, jonka jälkeen he suuntasivat takaisin maanpinnalle, missä he hoitelivat loput vastustajistaan ennen pakenemista Zaheerin ja Ghazanin kanssa.[4]

Avatarin jäljittäminen Muokkaa

Nelikko teki tiensä Republic Cityyn, missä he piiloutuivat henkiköynnöksiä rehottavaan asuntoon. Ming-Hua oli osallisena suunnitelmassa hyökätä presidentti Raikon kimppuun, josta oli kuitenkin luovuttava, kun Zaheer oli paljastunut Tuulitemppelisaarella. Tarkoituksena paeta kaupungista, joukko yllätti rekka-auton kuljettajan, jota Ming-Hua uhkasi satuttaa jäällä, jos mies kieltäytyisi yhteistyöstä.

Ming-Hua ja hänen kumppaninsa suuntasivat kaupungista pois siltaa pitkin, mikä oli poliisien sulkemana Ming-Huanin ja hänen rikoskumppaneiden etsintöjen vuoksi. Ollessaan poliisien kuulusteltavana, rekka-auton kuljettaja empi vastatessaan. Kun poliisit tahtoivat kuljettajan avaavan rekan takaosan, Zaheer käytti tuulentaitamista poliiseihin sillä välin kun Ming-Hua ajoi rekan ulos kaupungista vesiproteesien avulla.

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Ming-Hua on yksi neljästä hahmosta, jolla on ruumillinen vamma, muut ovat Teo, Toph Beifong ja Polttovoimamies. Kuten Toph, hän syntyi vammansa kanssa toisin kuin olisi saanut ne myöhemmin elämässään.
  • Ming-Huanin hahmoa inspiroi tuottajien synkkä vitsi, jossa Amon olisi selvinnyt pikaveneen räjähdyksestä jaksossa "Endgame", mutta hän tarvitsi vettä korvatakseen menetetyt raajansa.[5]
  • Ming-Huanista suunniteltiin aluksi verentaitajaa, mutta tuottajat eivät halunneet toista verentaitajavihollista Amonin jälkeen.

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki