FANDOM

EarthKingdomEmblem
Metalliklaani
Metalliklaani
Tärkeimmät tiedot
Tärkeät jäsenet
Päämaja

Zaofu

Yhteistyö

Beifong-suku
Maan valtakunta

Status

Aktiivinen

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"The Metal Clan"

Metalliklaani (engl. Metal Clan) viittaa Zaofun asukkaisiin, joista monet tunnetaan metallintaitamiskyvyistään. Klaania johti kaupungin perustaja sekä matriarkka, Suyin Beifong. Vuonna 174 jSk Kuvira liitti Zaofun osaksi Maan imperiumia ja nousi Metalliklaanin johtajaksi, alistaen kaupungin asukkaat valtansa alle sekä vangiten melkein koko Beifongin perheen.

Historia Muokkaa

Jonkun aikaa vuoden 142 jSk jälkeen, Suyin Beifong osti suuren maa-alueen Maan valtakunnasta ja aikaa myöten rakensi sinne kotinsa. Toteuttaakseen unelmansa Suyin värväsi avukseen Baatarin, arkkitehdin, jonka kanssa hän meni myöhemmin naimisiin. Yhdessä he rakensivat Zaofun, ensimmäisen metallista rakennetun kaupungin maailmassa.

He saivat viisi lasta, jotka he kasvattivat kartanossaan. Heidän vanhimmasta pojastaan, Baatar nuoremmasta, tuli insinööri, joka auttoi isäänsä tämän lukuisissa rakennusprojekteissa. Heidän toinen poikansa, Huan, kasvoi taitavaksi metallintaitajaksi, joka käytti kykyään tehdäkseen metallista taidetta. Suyin ja Baatar saivat myös tyttären, Opalin, joka sai tuulentaitamisen kyvyn vuoden 171 jSk Harmonisen lähentymisen jälkeen. Heidän nuorimmat lapsensa, kaksoset Wei ja Wing, keksivät pelin nimeltä voimakiekko.

Vakiinnuttaakseen Zaofun aseman yhtenä maailman turvallisimmista paikoista maailmassa, Suyin palkkasi Aiwein, "totuudennäkijän", joka käytti seismistä aistiaan havaitakseen valheet. Toph Beifong kävi usein metalliklaanissa kunnes päätti matkata ympäri maailmaa löytääkseen valaistumisen.

Vuonna 171 jSk, Metalliklaani antoi turvapaikan Varrickille tämän paettua vankilasta Republic Cityssä. Hän suostui johtamaan Zaofun uutta teknologiaosastoa Suyinin pyynnöstä. Pian sen jälkeen perhe toivotti tervetulleiksi Avatar Korran ja hänen ystävänsä, jotka he majoittivat kartanon lähellä oleviin vierastaloihin. Suyin vaati ryhmää jäämään, jotta Korra voisi opettaa Opalille tuulentaitamista. Avatarin käynti oli myös ensimmäinen kerta, kun Suyinin perhe tapasi Suyinin sisarpuolen, Lin Beifongin, sillä tämä oli tullut Korran mukaan etsimään tuulentaitajia.

Metalliklaani joutui hyökkäyksen kohteeksi Zaheerin ja hänen liittolaistensa toimesta, kun nämä yrittivät kaapata Korran. Yritys epäonnistui, mutta rikollisjoukkio pääsi pakoon huolimatta klaanin yrityksistä pysäyttää se. Myöhemmin Aiwei pakeni Zaofusta hänen paljastuneen Punaisen Lootuksen auttajaksi.

Metalliklaani auttoi myöhemmin Avatar-tiimiä lähettämään radiolähettimellä varoituksen Punaisen Lootuksen saapumisesta Pohjoiselle tuulitemppelille.

Punaisen Lootuksen kapinan jälkeen, Kuvira suostutteli Baatar nuoremman tulemaan mukaansa vakauttamaan Ba Sing Sein ja muun Maan valtakunnan tilanteen. Huolimatta Suyinin varoituksista, kaksikko lähti Zaofusta lukuisten kaupungin vartijoiden ja asukkaiden kanssa.

Vuonna 174 jSk Kuvira toi armeijansa kaupungin porteille, sen ollessa viimeinen Maan imperiumiin kuulumaton osavaltio. Suyinin, Wein ja Wingin yrityksen pysäyttää Kuvira epäonnistuttua, hän lupasi, ettei Zaofun asukkaille tehtäisi pahaa, jos loput Beifongin perheestä antautuisivat. Avatar Korra neuvotteli heidän puolestaan ja suostui kaksintaisteluun Kuviran kanssa. Avatarin hävittyä, Kuvira ilmoitti Zaofun olevan hallinnassaan ja käski Metalliklaania kumartamaan hänelle, jos he halusivat tulla kohdelluiksi Maan imperiumin kansalaisina. Baatarin ja Huanin kieltäydyttyä heidät pidätettiin.

Trivia Muokkaa

  • Metalliklaanilla on yhteyksiä Beifong-sukuun johtuen Suyinin sukujuurista.
  • Linille tarjottiin paikkaa Metalliklaanissa, mutta hän kieltäytyi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki