FANDOM

AirbendingEmblem.png UnitedRepublicEmblem.png

"Yeah, let's do it! What are we doing?"
— Meelo vasta perustetulle Avatar-tiimille.

Meelo
Meelo
Elämäkerta
Kansalaisuus

Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Tuulenkulkijat, Vesiheimo

Ikä
Syntymävuosi

165 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Vaaleansininen

Hiusten väri

Tummanruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Tuyen (ihastus; ennen)

Liittolaiset

Tenzin, Pema, Ikki, Jinora, Rohan, Korra, Katara, Asami Sato, Mako, Bolin, Lin Beifong, Bumi, Kya, Valkoisen Lootuksen seura, Tuuliakolyytit, Poki, raitahäntäiset lentolemurit, Opal

Viholliset

Amon, Luutnantti, Equalistit, biisoninmetsästäjät, Punainen Lootus, Maan imperiumin armeija, Kuvira

Aseet

Ilma

Taistelutyyli

Tuulentaitaminen

Asema
  • Tuulentaito-opetuksessa
  • Opettaja
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Logan Wells

Meelo on Tenzinin ja Peman kolmas lapsi sekä Aangin ja Kataran lapsenlapsi. Hän asuu Tuulitemppelisaarella muun perheensä kanssa. Hän on tuulentaitaja, ja hänellä on kaksi isosiskoa, Jinora ja Ikki, sekä pikkuveli Rohan.

Historia Muokkaa

171 jSk Muokkaa

Korran koulutus Muokkaa

Kun Korra oli valmis aloittamaan tuulentaitamiskoulutuksensa, Meelo ja hänen perheensä matkustivat Eteläiseen vesiheimoon tapaamaan hänen isoäitiään ja yöpymään hänen luokseen yhdeksi yöksi. Hän pureskeli isänsä päätä saavuttuaan perille. Kun Katara otti hänet pois Tenzinin hartioilta, Meelo ei tunnistanut omaa isoäitiään ja kiemurteli pois "kumman naisen" sylistä. Hän meni siskojensa kanssa leikkimään lumeen ja väitti olevansa "lumentaitaja" lennättettyään lumet päältään pois tuulentaitamisella. Meelo ja loput hänen perheestään palasivat takaisin kotiinsa, koska Tenzinillä oli töitä Yhdistyneen tasavallan neuvoston jäsenenä.

Meelo kuitenkin tapasi Korran nopeasti uudelleen, kun Avatar oli karannut kotoaan ja saapunut Republic Cityyn. Meelo oli innoissaan nähdessään hänet uudestaan, etenkin kun Tenzin antoi Korralle luvan jäädä Tuulitemppelisaarelle opettelemaan tuulentaitamista heidän kanssaan.

Hän oli mukana seuraamassa Korran tuulentaitamisharjoituksia. Kun Korra kompuroi yrittäessään pujotella tuulentaitamispuomien ohitse, Meelo suositteli häntä "olemaan lehti". Heidän ollessa meditointiharjoituksissa, Tenzin käytti Meeloa esimerkkinä, kuinka meditoida oikein. Hän oli kuitenkin oikeasti vain nukahtanut. Myöhemmin, kun Korra oli tuhonnut turhautuneena antiikkisen koulutusvälineen tulentaitamisella ja kutsunut Tenziniä "kehnoksi opettajaksi", Meelo kopio välittömästi Korran sanat ja alkoi juoksentelemaan ympäriinsä.

Meelo istui hiljaa päivällisellä Tarrlokin saapuessa paikalle, joka pyysi Korraa liittymään hänen erikoisryhmäänsä. Myöhemminen hän leikki innoissaan Ikkin kanssa uudella autolla, jolla Tarrlok koitti lahjoa Korraa. Meelo osallistui myös Tarrlokin järjestämään gaalaan, missä hän erehtyi luulemaan erästä esinettä vessaksi.

Makon, Bolinin, Pabun ja Asamin muutettua asumaan Tuulitemppelisaarelle, Meelo alkoi välittömästi pitämään uusista asukkaista. Toivottaessaan heidät tervetulleeksi "hänen valtakuntaansa", Meelo vaikutti ihastuvan Asamiin kehumalla häntä kauniiksi ja pyytämällä pienen palan tämän hiuksista. Mako sanoi vitsikkäästi, että hänellä oli nyt "kilpailija". Avatar-tiimin suunniteltua pelastaa Republic City, Meelo keskeytti heidät. Tohkeissaan hän oli samaa mieltä heidän kanssaan, vaikka hänellä ei ollut tietoa heidän suunnitelmistaan, jolloin kaikki alkoivat nauramaan.

Sukulaiset Muokkaa

Kanna

Pakku

Hakoda

Kya

Sokka

Katara

Aang

Bumi

Kya

Tenzin

Pema

Jinora

Ikki

Meelo

Rohan

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki