FANDOM

EarthKingdomEmblem EarthEmpireEmblem
Kuvira's complete army
Maan imperiumin armeija
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)

Kuvira (vangittu)

Tärkeät jäsenet
Perustaja(t)

Kuvira

Päämaja

Liikkuva juna

Yhteistyö

Maan imperiumi

Tehtävä
Taistelut
Status

lakkautettu

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"After All These Years"

Maan imperiumin armeija (engl. Military of the Earth Empire) on jalkaväestä, panssarivaunuista, mechapuvuista sekä ilmalaivoista koostuva yhtenäinen armeija. Kuvira, Zaofun turvajoukkojen entinen kapteeni ja Maan valtakunnan väliaikaishallitsija, kokosi sen vuonna 171 jSk yhtenäisyyttä edustavaksi liikkeeksi, jonka jäsenyys vaihteli kansallismielisten vapaaehtoisten sekä väkisin pakotettujen entisten rosvojen välillä. Heillä oli myös agentteja ja vakoojia imperiumin rajojen ulkopuolella.

Valtakunnan ajauduttua kaaokseen Maan valtiatar Hou-Tingin kuoleman myötä vuonna 171 jSk, Kuvira päätti jälleenyhdistää sodan repimän maan ja palauttaa järjestyksen sotilasvoimin. Vuoteen 174 jSk mennessä kaikki Maan valtakunnan alueet oli jälleenyhdistetty. Uuden Maan valtiaan, Wun, kruunajaisten aikana Kuvira julisti, ettei Maan valtakuntaa enää ollut ja korvasi sen "Maan imperiumilla" (engl. Earth Empire), jota hän hallitsisi itse ja puolustaisi armeijansa avustuksella.

Uskoen, että Avatar Aang ja Tulen valtias Zuko perustivat Republic Cityn Maan imperiumilta varastetulle maalle, Kuvira hyökkäsi armeijallaan Republic Cityyn aikomuksenaan liittää se osaksi Maan imperiumia. Häviönsä jälkeen hän antautui, ja Maan imperiumin armeija lakkautettiin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki