FANDOM

EarthKingdomEmblem
Maa-armeija
Maa-armeija
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)
Tärkeät jäsenet
Päämaja

Ba Sing Se

Yhteistyö
Tehtävä

Suojella Maan valtakuntaa

Status
Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Kyoshi-soturit"

Viimeinen esiintyminen

"The Ultimatum"

Maa-armeija eli Maan valtakunnan armeija (engl. Military of the Earth Kingdom) vastaa pääosin Maan valtakunnan puolustamisesta. Siihen kuuluu maajoukkojen armeija, laivasto, ilmavoimat sekä erikoisyksiköitä. Sitä pidetään yhtenä maailman voimakkaimmista armeijoista, minkä se on osoittanut pitämällä Satavuotisen sodan aikana loitolla Tuliarmeijan joukkoja.

Maan valtias on perustuslaillisesti armeijan viranomainen komentaja, vaikka sodan aikana monarkian mahti oli erittäin rajoittunutta. Tärkein komentava auktoriteetti oli Viiden neuvosto, johon kuului viisi ylintä kenraalia valvoen sodan etenemistä Ba Sing Seistä käsin.

Maan valtakunnan sotajoukot ovat lukumäärältään suuret, mutta teknologisesti heikommat kuin Tulikansalla. Maan valtakunta on yleensä onnistunut torjumaan Tulikansan hyökkäyksiä vaihtoehtoisilla taktiikoilla ja rotevalla puolustuksella; kuitenkin, jälkimmäinen osapuoli onnistui silti hyökkäyksissään ja perusti valtakunnan maille siirtokuntia sodan aikana. Näistä takaiskuista huolimatta, Maan valtakunta oli yhä suuresti kykenevä ja päättävinen sotilasvoima Ba Sing Sein vallankaappaukseen asti, jolloin jäljelle jäi vain pieni vastarinta jatkamaan taistelua.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki