FANDOM

EqualistsIcon UnitedRepublicEmblem
Luutnantti
Luutnantti
Elämäkerta
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Yhdistynyt tasavalta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Amon (ennen), Equalistit, Hiroshi Sato

Viholliset

Amon, taitajat, Iroh, Lin Beifong, Metallintaitajapoliisivoimat, Saikhan, Tarrlok ja hänen erikoisjoukkonsa, Avatar-tiimi, Tenzin ja hänen perheensä, Yhdistyneet joukot, Yhdistyneen tasavallan neuvosto, Valkoisen Lootuksen vartijat

Aseet

Sähköistetyt kali-sauvat

Taistelutyyli

Eskrima

Ammatti

Equalisti

Asema

Luutnantti

Yhteistyö

Equalistit

Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Viimeinen esiintyminen

"Endgame" (varsinainen)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Lance Henriksen

Luutnantti (engl. Lieutenant) on entinen Amonin oikeankädenmies ja Equalistien tärkeä jäsen. Hän on voimakas, kurinalainen taistelija, joka kasvattaa merkittävien taistelutaitojensa voimaa kahdella sähkösauvalla. Yksikään metallintaitajapoliisi ei ole kyennyt vastustamaan häntä.

Luutnantti käytti paremmat vuotensa elämästään työskennellen Amonille Taitamisen vastaisen vallankumouksen aikana. Equalistina hän todisti olevansa uskollinen ja tehokas komentaja, antaen neuvoja johtajalleen ja varmistaen, että Avatar-tiimi pysyi kurissa. Hän kuitenkin järkyttyi saadessaan tietää Amonin olevan verentaitaja, ja yritti hyökätä tämän kimppuun, mutta hänen entinen johtajansa kukisti hänet nopeasti.[2]

Historia Muokkaa

Avatar Korran saapuminen Muokkaa

Kun Korra ilmoitti virallisesti olevansa Avatar Republic Cityn asukkaille, Luutnantti kuunteli lähetystä radiosta ja kysyi viipymättä Amonilta, kuinka hän halusi hoitaa Korran saapumisen.[3]

Ilmestyminen Muokkaa

Amonin tehdessä julkisen esiintymisensä Equalistien kokoontumisessa, Luutnantti seisoi hänen vierellään lavalla. Kokoontumisen aikana, Korra aiheutti häiriön, jolloin Mako kykeni vapauttamaan Bolinin. Luutnantti alkoi jahtaamaan heitä, ja hän sähköisti kali-sauvoillaan metalliset tikkaat, joita pitkin veljekset pakenivat. Luutnantti piti vaivattomasti kahta taitajaa loitolla, ja sai heidät lopulta voimattomiksi sähköisillä hyökkäyksillään. Hänen luullessaan voittanneen taistelun, hän iskeytyi seinään Korran maantaitamisiskusta. Kun Avatar auttoi veljekset pakoon Nagan avustuksella, Luutnantti käski Equalisteja seuraamaan heitä, mutta Amon pysäytti heidät.[1]

Hyökkäys Pro-taitamisareenalle Muokkaa

Kun Amon oli uhkaillut radion välityksellä Yhdistyneen tasavallan neuvostoa sulkemaan Pro-taitamisareenan, Luutnatti oli se, joka ilmoitti neuvoston olevan piittamatta uhkauksesta. Amon oli kuitenkin mielissään ja väitti "kaiken menevän suunnitelmien mukaisesti".

Luutnantti liittyi Amonin ja muiden Equalistien kanssa Pro-taitamisareenan yllätyshyökkäykseen mestaruusotteluiden jälkeen. Hän käytti kali-sauvojaan tainnuttaakseen Tulifretit, jotka olivat vielä vedessä hävittyään Valkoputousten Susilepakoille kolmannessa erässä. Kun Amon piti puhettaan, Luutnantti veti tajuttomat Tulifrettien jäsenet pois vedestä ja sitoi heidät kiinni yhteen palkkiin. Amonin päätettyään puheensa ja julistettua tasa-arvoisen vallankumouksen alkaneeksi, Equalistien ilmalaiva laski metallikaapeleita areenalle. Luutnantti piti kiinni yhdestä kaapelista erään toisen Equalistin kanssa. Heidän noustessa ylöspäin, Korra, Lin Beifongin avustuksella, aloitti vastahyökkäyksen ja iski Luutnantin sekä toisen Equalistin pois metallikaapelilta areenan katolle.

Kun Lin pääsi myös katolle, hän suunnitteli hyökkäystä ilmalaivaan, mutta Luutnantti sai iskettyä hänet muualle sähköistetyillä kali-sauvoillaan. Luutnantin yrittäessä antaa viimeinen isku, Korra iski hänet sivuun tulentaitamisella. Kaksikko alkoi taistelemaan toisiaan vastaan. Ottelu päättyi Korran voittoon, kun Luutnantti tippui pois katolta kahdesta tulipotkusta.[4]

Taistelu Hiroshi Saton Equalistien tehtaalla Muokkaa

Muutamaa päivää myöhemmin, Luutnantti oli paikalla Hiroshi Saton salaisessa tehtaassa katsomassa Hiroshin edistymistä Equalistien uudessa aseessa. Hän katsoi, kuinka Korra, Tenzin, Lin Beifong ja muutamat poliisit taistelivat tankkeja vastaan ja hävisivät niille. Kun Mako ja Bolin jäivät vangeiksi yrittäessään saada Korraa, Liniä ja Tenziniä pelastetuiksi, Luutnantti oli valmiina taistelemaan heidän kanssaan. Kuitenkin, ennen kuin taistelu ehti alkaa, Asami pysäytti heidät. Hiroshi halusi Asamin liittyvän heidän puolelle, mutta hän otti yhden Equalistien sähköhanskan ja käytti sitä isäänsä ja Luutnanttiin, jolloin hänen ystävänsä pystyivät pakenemaan hänen kanssaan.[5]

Avatar-tiimin jahtaaminen Muokkaa

Kun Avatar-tiimi, Tenzin ja Lin Beifong tunkeutuivat Equalistien maanalaiseen tunneliin, Luutnantti käski joukkoa qi-torjujia pysäyttämään heidät, kun hälytys oli asetettu pois. Luutnantti ja hänen joukkonsa aikoivat suunnata heidän eteensä käytävän päähän, mutta ryhmä onnistui välttämään kontaktia hänen kanssaan, kun Beifong teki reiän kattoon ja laukaisi heidän ajoneuvonsa siitä läpi.[6]

Tarrlokin ja Korran hoitaminen Muokkaa

Luutnantti oli myöhemmin Amonin ja muiden qi-torjujien mukana Tarrlokin piilopaikassa, yllätten valtuutetun tulemalla portaita. Tarrlok teki nopeasti Luutnantin ja muut qi-torjujat työkyvyttömiksi verentaitamisella. Kuitenkin, huolimatta Tarrlokin parhaasta yrityksestä, Amon kykeni vastustamaan hänen verenhallintaansa ja eteni poistamaan valtuutetun taitamisvoimat, vapauttaen samalla Luutnantin ja qi-torjujat.

Kun he olivat toipuneet, Amon lähetti Luutnantin ja muut poistamaan Korran sellistä ja ottamaan hänet vangiksi, varoittaen häntä olemaan aliarvioimatta Avataria ja neuvoi häntä sähköistämään metallisen häkin ennen sen avaamista. Luutnantti teki niin, mutta hänen tietämättään, Korra oli välttynyt sähköltä. Kun Luutnantti avasi oven, Korra, joka teeskenti tajutonta, yllätti Equalistit suurella tulipallolla, minkä jälkeen seurasi maanpaineaalto, jolloin hän pääsi pakenemaan. Kun hän oli kohdannut Amonin ulkopuolella ja onnistunut välttämään myös hänet, Luutnantti sai osakseen nuhtelut aliarvioituaan Avatarin varoituksesta huolimatta.[6]

Republic Cityyn hyökkääminen ja valtaaminen Muokkaa

Luutnantti tekeytyi hämähäkkirottien tuholaistorjujaksi päästäkseen Tulikansan valtuutetun kotiin ja kaappaamaan hänet. Hän jälkeenpäin komensi ilmalaivaa taistelussa Republic Citystä tunkeutuakseen Tuulitemppelisaarelle, missä hän päihitti Lin Beifongin. Kuitenkin, hän musertui, kun Tenzinin lapset osallistuivat taisteluun, ja oli nopeasti Jinoran kukistettavana, kun kymmenenvuotias tyttö lennätti hänet alas katolta ammuttuaan ilma-ammuksen sauvastaan. Kun enemmän Equalisteja saapui paikalle ja Tenzinin perhe evakuoitui, hän yritti pysäyttää Avatar-tiimiä pakenemasta, mutta Naga työnsi hänet jyrkänteeltä. Hän kuitenkin selvisi pudotuksesta ja oli paikalla, kun Amon poisti Linin taitamisvoimat.[7]

Makon ja Korran ollessa naamioituneina Equalisteiksi Tuulitemppelisaarella, Luutnantti oli siellä. Hän kertoi heille, että Pro-taitamisareenalla tarvittiin lisää vartioita, ja Amon oli käskenyt saarella olevia Equalisteja menemään sinne.[8]

Amonin petos ja tappio Muokkaa

Luutnantti oli Amonin mukana Equalistien voitonjuhlassa, minne Korra ja Mako saapuivat ja keskeyttivät Equalistien johtajan puheen. Hän kysyi Amonilta, pitäisikö hänen hoidella heidät, mutta häntä käskettii odottaa ja kuunnella, mitä sanottavaa Avatarilla oli. Kun Korra paljasti Amonin olevan Yakonen poika, Tarrlokin veli, ja että hän käytti verentaitamista poistaakseen toisilta taitamisvoimat, Luutnantti vaikutti yllättyneeltä ilmoituksesta, mutta kieltäytyi horjuttamasta kannatustaan. Luutnantti oli helpottunut, kun Amon paljasti saamansa arven kuvitteellisesta tulentaitamishyökkäyksestä. Kun Mako ja Tenzin hyökkäsivät Equalisteja kohti lavalla tarjotakseen suojaa Korralle, Luutnantti taisteli yhdessä Amonin ja muiden Equalistien kanssa, mutta Tenzin käytti tuulentaitamista lennättääkseen heidät tiehensä.

Palatakseen taistelemaan johtajansa kanssa käytäville areenan takana, Luutnantti todisti Amonin käyttävän verentaitamista Korraan ja Makoon. Equalistien alipäällikkö oli järkyttynyt tajutessaan, että hän oli "omistanut [hänen] elämänsä" palvellakseen valehtelijaa. Hän riisui ja murskasi naamarinsa, tuomitsi Amonin petturiksi, ja aikoi hyökätä häntä kohti. Luutnantti oli kuitenkin voimaton entisen johtajansa verenhallintaa vastaan, mikä pysäytti hänet puoliväliin. Amon kiitti häntä palveluksistaan, ennen kuin heitti hänet puisia lautoja päin.[2]

Persoonallisuus Muokkaa

Uskollisena ja omistautuneena Equalisteille, Luutnantti oli luotettava jäsen organisaatiossa, joka kantoi aitoa vihaa taitajia kohtaan ja väitti, ettei heillä ollut enää paikkaa maailmassa. Hän omisti elämänsä Amonille ja teki kaiken, mitä pyydettiin. Kuitenkin, kun hän sai selville totuuden Amonin menneisyydestä ja todisti tämän käyttävän verentaitamista Korraan ja Makoon, Luutnantti kadotti kunnioituksensa häntä kohtaan.

Kyvyt Muokkaa

Vaikka hän ei ollutkaan taitaja, Luutnantti oli peloton, taitava ja ketterä lähitaistelija, joka oli valmis taistelemaan kaikkia vastustajia vastaan, niin taitajajoukkioita kuin suuria jääkarhukoiria. Hän käytti kahta sähköistettyä kali-sauvaa, mikä salli hänen hoidella kyvykkäitä taitajia vähäisellä vaivannäöllä.[1][4]

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (21. huhtikuuta 2012). "The Revelation". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 3. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Welcome to Republic City". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
  4. 4,0 4,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (19. toukokuuta 2012). "The Aftermath". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 7. Nickelodeon.
  6. 6,0 6,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (9. kesäkuuta 2012). "Out of the Past". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 9. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (16. kesäkuuta 2012). "Turning the Tides". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 10. Nickelodeon.
  8. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Skeletons in the Closet". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 11. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki