FANDOM

EarthbendingEmblem UnitedRepublicEmblem
Lin
北方林
Lin Beifong
Elämäkerta
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Maan valtakunta

Ikä
Syntymävuosi

120 jSk

Seuraaja

Saikhan (väliaikainen poliisipäällikkö vuonna 170 jSk)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Vaaleanvihreä

Hiusten väri

Musta (harmaa keski-ikäisenä)

Ihon väri

Kalpea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Tenzin (poikaystävä; ennen)

Liittolaiset

Toph Beifong, Aang, Metallintaitajapoliisivoimat, Saikhan, Song, Avatar-tiimi, Tenzin, Jinora, Ikki, Meelo, Rohan, Pema, Raiko

Viholliset

Kolmoisuhka-triadi, Agni Kai -triadi, Punamonsuuni-triadi, Amon, Equalistit, Luutnantti, Hiroshi Sato, Tarrlok, Unalaq

Aseet

Maa, metalli

Taistelutyyli

Maantaitaminen, metallintaitaminen

Ammatti

Poliisi

Asema
  • Poliisipäällikkö
  • Maantaitajamestari
  • Metallintaitajamestari
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä
  • Mindy Sterling
  • Grey DeLisle (nuori)

Lin Beifong on Republic Cityn poliisivoimien päällikkö, Toph Beifongin ja Kanton tytär sekä Suyin Beifongin sisarpuoli. Vaikka hänen äitinsä opetti Avatar Korran aikaisemmalle olomuodolle maantaitamista, Lin ei osoittanut kiintymystä häntä kohtaan ensimmäisellä tapaamisella. Linin tunteet kuitenkin muuttuivat nuorta Avataria kohtaan, kun Amon ja Equalistit tekivät julkisen esiintymisen ja haastoivat avoimesti maailman taitajat.[1] Lin on rohkea, uskollinen ja on valmis uhraamaan itsensä oikean teon puolesta.

Historia Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Synnyttyään kaksikymmentä vuotta Satavuotisen sodan jälkeen Toph Beifongille ja Kantolle, Lin peri maantaitamisvoimat äidiltään ja aikanaan oppi hallitsemaan kykyä sekä kahta sen alalajia, metallintaitamista ja seismistä aistimista. Tophin lapsuuden takia, hän antoi Linille ja Suyinille runsaasti vapautta, mutta ei kertonut, ketkä heidän isät olivat.[2] Tophin huoleton kasvatustyyli johti lopulta siihen, että Lin ja Suyin kilpailivat hänen huomiostaan. Lin seurasi myöhemmin hänen äitinsä jalanjälkiä ja liittyi metallintaitajapoliisivoimiin.[3]

Poliisivoimiin liittymisen jälkeen, Lin palasi kotiinsa eräänä päivänä vuonna 138 jSk, jolloin hän huomasi Suyinin lintsaavan koulusta ja oleilevan epäilyttävien ystäviensä kanssa. Lin esti siskoaan lähtemästä ja sanoi, että hän pilasi elämäänsä, johon Suyin vastasi, että hänellä sentään oli elämä.

Joskus vuonna 142 jSk, Lin sai otettua pakoauton kiinni, joka oli osallisena ryöstöön. Epäillyt paljastuivat Suyinin ystäviksi, jotka kuuluivat Terra-triadiin. Lin hämmästyi Suyinin paljastueassa pakoauton kuljettajaksi. Vaikka hän kertoi vain ajaneensa autoa, Lin pysyi vakuuttavana ja kielsi häntä lähtemästä. Suyin ei kuitenkaan välittänyt käskystä, jolloin Lin tarttui häneen metallikaapelilla. Kun Suyin katkaisi sen, kaapelin pää lennähti takaisin ja arpeutti Linin kasvoja. Heidät molemmat vietiin myöhemmin äitinsä luokse poliisilaitokselle, missä heitä molempia nuhdeltiin. Lin ei hyväksynyt saada syytöksiä itsestään, koska Suyin oli se, joka juoksenteli rikollisten kanssa. Äitinsä pyynnöstä, Lin ojensi kirjoittamansa raportin hänelle, mutta yllättyi, kun Toph repi sen. Lin näki tapauksen olevan syy siihen, miksi Toph erosi poliisivoimista vuotta myöhemmin. Vuonna 154 jSk, Lin ja Toph lopettivat kommunikoimasta toistensa kanssa eivätkä he puhuneet toisilleen kahteenkymmeneen vuoteen.[2] Kun Suyin perusti myöhemmin elämässään Metalliklaanin, Lin nousi poliisivoimien riveissä ja aikanaan hänestä tuli Republic Cityn poliisipäällikkö.

Koska hänen äitinsä oli Avatar Aangin ystävä, Lin ja Tenzin tunsivat toisensa lapsuudesta saakka. Aikaisemmin elämässään, hän seurusteli Tenzinin kanssa, mutta he ajautuivat erilleen, koska heillä oli erilaiset elämäntavoitteet. Heidän suhteensa päättyi, kun Pema paljasti tunteensa tuulentaitajalle. Suutuspäissään Lin teki tuhojaan Tuulitemppelisaarella[4] ja yritti heittää Peman vankilaan.[1]

Vuonna 158 jSk, Avatar Korran ensimmäisessa kidnappausyrityksessä, Lin teki yhteistyötä Valkoisen Lootuksen seuran kanssa, jotta he saisivat Zaheerin johtaman ryhmän vangittua ja kuulusteltavaksi. Ketään ryhmän jäsenistä ei kuitenkaan paljastanut heidän motiivejaan.[5]

170 jSk Muokkaa

Avatar Korran tapaaminen Muokkaa

Kun Korra saapui Republic Cityyn, hänet pidätettiin ja vietiin päällikkö Lin Beifongin luokse. He keskustelivat keskenään, jolloin Lin sanoi, ettei hän suosisi nuorta Avataria, vaikka hänen äitinsä ja Aang olivatkin olleet ystäviä. Tenzinin saapuessa paikalle, Lin suostui vastahakoisesti luopumaan syytteistä Korraa kohtaan, mutta teki selväksi haluavansa Avatarin "pois [hänen] kaupungistaan". Seuraavana päivänä, päällikkö osallistui lehdistötilaisuuteen, missä Korra teki ensimmäisen esiintymisensä Avatarina. Tilaisuuden aikana, uudelta Avatarilta kysyttiin, aikoiko hän työskennellä päällikkö Beifongin kanssa, muttei vastannut kysymykseen.[6]

Lin tapasi Korran uudelleen Tarrlokin järjestämässä juhlassa, missä hän ilmaisi, ettei ollut vaikuttunut Avatarista, eikä Korra ollut tehnyt yhtään mitään saadakseen kaupungin kehuja.[7]

Mestaruusottelun finaalit Muokkaa

Muutamaa yötä ennen Pro-taitamiskisojen loppuottelua, Amon kaappasi radiolähetyksen ja uhkasi Equalistien hyökkäävän areenalle, jos ottelua ei peruutettaisi.

Pian ilmoituksen jälkeen, Yhdistyneen tasavallan neuvosto oli aikeissa sulkea areenan julkisen turvallisuuden vuoksi, vaikka Korra, Bolin ja Mako pyysivät säästämään ottelun. Lin saapui kaupungin talolle ja oli vastahakoisesti samaa mieltä Korran kanssa. Vastineeksi areenan auki pitämisestä, päällikkö lupasi toimittaa tarkan vartionnin tapahtumaan. Tämä sopimus vakuutti Tarrlokin ja muut neuvoston jäsenet pitämään areenan avoinna. Tenzin tapasi Linin myöhemmin ja tarjoutui antavansa suojaa hänelle tapahtuman aikana, mutta hän väitti kykenevänsä huolehtimaan itsestään.

Lin järjesti tiukan vartioinnin tapahtumaan, ja suostui tekemään yhteistyötä Tenzinin kanssa. Hänen miehensä jatkoivat tarkastusta ja varmistivat, että areenalla ei ollut mitään epäilyttävää, ja päättivät lopulta sen olevan tyhjä.

Lin tapasi Tenzinin, jonka kanssa alkoi katsomaan ottelua. Tenzinin tullessa raivostuneeksi Susilepakoiden sääntöjen piittaamattomuuteen, Lin hämmästyi, koska hän ei ollut tietoinen, että Tenzin tunsi Pro-taitamisen sääntöjä. He keskustelivat keskenään ottelun aikana, kun susilepakot olivat voittaneet kiistanalaisesti ja erityisesti sen jälkeen, kun Korra voitti ottelun Tahnoa vastaan. Lin tuli jokseenkin vaikuttuneeksi, koska hän ei voinut oikein uskoa, että Korra oli Aangin uudelleensyntymä.

Sukulaiset Muokkaa

Lao

Poppy

Kanto

Toph

Tuntematon

Lin

Suyin

Baatar

Baatar Jr.

Huan

Opal

Wei

Wing

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Lin on ensimmäinen hahmo The Legend of Korrassa, joka on käyttänyt seismistä aistia, mutta kolmas kummastakin sarjasta. Ensimmäinen oli Toph, joka opetti kyvyn jälkeenpäin Aangille.
  • Vaikka hän onkin maantaitajamestari, Lin suosii metallintaitamista.
  • Tuottajat varmistivat, ettei Lin halunnut saada lapsia, mikä oli syynä hänen ja Tenzinin suhteen heikkenemiseen.
  • Lin on toinen tunnettu hahmo, joka on saanut arpia perheenjäseneltä, ensimmäisen ollessa Zuko. Toisin kuin Zukolla, hänen arpensa syntyivät vahingossa.
Edeltäjä 
Tuntematon, aikanaan Toph Beifong
Metallintaitajapoliisivoimien päällikkö
Tuntematon - 170 jSk
Seuraaja 
Saikhan
Edeltäjä 
Saikhan
Metallintaitajapoliisivoimien päällikkö
171 jSk - nykyhetki
Seuraaja 
Virkaa tekevä

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (5. joulukuuta 2014). "Operation Beifong". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 10. Nick.com.
  3. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (11. heinäkuuta 2014). "The Metal Clan". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 5. Nickelodeon.
  4. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (4. lokakuuta 2013). "Peacekeepers". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 5. Nickelodeon.
  5. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (11. heinäkuuta 2014). "In Harm's Way". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 4. Nickelodeon.
  6. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Welcome to Republic City". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (28. huhtikuuta 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 4. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki