FANDOM

Neutraali ikoni.png
Leijonakonna
Leijonakonna
Tärkeimmät tiedot
Elinympäristö

Avatar-maailma

Status

Vähintään yksi elävä yksilö

Taitamisvoima

Taitamisvoimat

Hyötykäyttö

Kuljetus, suojautuminen

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Sozinin komeetta, osa 2: Vanhat mestarit"

Viimeinen esiintyminen

"Beginnings, Part 2" (takauma)

Leijonakonna (engl. Lion turtle), jota henget kutsuvat myös Muinaiseksi (engl. Ancient One),[1] on leijonan ja kilpikonnan yhdistelmiltä näyttävä kimeerinen olento sekä suurin tunnettu eläin maailmassa. Raavan aikakaudella, leijonakonnat asuivat henkimailla, missä ne antoivat suojan ihmiskunnalle antamalla heidän rakennuttaa kaupunkeja kuoriensa päälle.[2] Leijonakonnat pystyivät hallitsemaan yhtä neljästä alkuvoimasta ja kykenivät lahjoittamaan henkilöille tiettyä elementtiä.[1]

Historia Muokkaa

Raavan aikakausi Muokkaa

Raavan aikakaudella, leijonakonnat kehittivät suhdettaan ihmisten kanssa, jotka rakensivat kaupunkeja niiden selkään suojaksi henkiä vastaan, mitkä vaeltelivat erämaissa. Ihmiskunnan suojelijoina, leijonakonnat varmistivat ihmisten turvallisuuden, jotka uskaltautuivat lähteä pois kaupungista hakemaan ruokaa, antamalla heille kyvyn taitaa elementtiä, mistä heidän tulisi luopua palatessaan. Yksinäisenä olentona, leijonakonnat olivat harvoin tekemisissä toisten lajin yksilöiden kanssa, mikä johti ihmisten eristämiseen toisistaan siihen pisteeseen, etteivät he olleet tietoisia toisten leijonakonnien päällä olevista kaupungeista.[2]

Noin vuonna 9832 eSk, ryhmä metsästäjiä lähestyi tulentaitajaleijonakonnaa, joka lahjoitti heille tulen voiman, jotta he voisivat etsiä ruokaa kylään. Ryhmän mukana oli Wan, joka kieltäytyi palauttamasta taitamisvoimaansa takaisin. Seurauksena oli, että hänet tuotiin leijonakonnan eteen, ja vaikka olento antoi hänen pitää tulentaitamiskyvyn itsellään, Wan karkoitettiin henkimaille rikoksestaan. Karkoituksensa aikana, Wan ystävystyi henkien kanssa ja sai tietää muista kaupungeista leijonakonnien päällä, joita hän lähti etsimään. Wanin onnistuttua selviytymään erämaassa, monet muut kyläläiset pyysivät tulen voimaa leijonakonnalta ja lähtivät kaupungin suojasta asumaan henkimaille.[1]

Matkustamisen aikana, Wan tapasi ihmisiä, jotka hallitsivat ilmaa, ja hän seurasi heitä lentävän leijonakonnan päällä olevaan kaupunkiin. Pimeiden henkien hyökättyä tuulentaitajaleijonakonnan asutukseen, Wan otti tehtäväkseen auttaa Raavaa päihittämään Vaatun seuraavassa Harmonisessa lähentymisessä. Tehdäkseen niin, hän pyysi ilman voimaa leijonakonnalta, joka oli vastahakoinen antaakseen tälle kykyä, koska kukaan ihminen ei ollut hallinnut useampaa kuin yhtä alkuvoimaa. Suostuttuaan antamaaan kyvyn Raavalle siihen saakka, kunnes hän olisi oppinut hallitsemaan sitä, Wan lähti etsimään muita leijonakonnia, jotka voisivat lahjoittaa hänelle jäljellä olevat elementit. Aikanaan Wan löysi veden ja maan leijonakonnat, jotka lahjoittivat hänelle veden ja maan voimat.[1]

Kun Wan ja Raava yhdistyivät pysyvästi pysäyttääkseen Vaatun, leijonakonnat luopuivat roolistaan suojella ihmiskuntaa ja elementtien lahjoittamisesta ihmisille.[1]

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (18. lokakuuta 2013). "Beginnings, Part 2". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 8. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (18. lokakuuta 2013). "Beginnings, Part 1". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 7. Nickelodeon.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki