FANDOM

EarthKingdomEmblem.png
Lao Beifong
北方老
Lao Beifong
Elämäkerta
Muut nimet

Pomomies (työntekijöilleen)

Kansalaisuus

Gaoling, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Poppy Beifong (vaimo)

Liittolaiset

Toph, Poppy Beifong, mestari Yu, Xin Fu, Loban, Mongke, Suyin Beifong

Viholliset

Tulikansa (ennen), Avatar-tiimi (ennen), kenraali Vanha Rauta

Asema

Ylemmän luokan Maan valtakunnan kansalainen

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"Sokea rosvo"

Viimeinen esiintyminen

The Rift, osa 3

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Cam Clarke

Suomenkielinen
ääninäyttelijä

Pasi Ruohonen

Lao Beifong oli arvokas henkilö Gaolingin kylässä Maan valtakunnassa. Hän oli Poppy Beifongin mies ja Tophin isä. Hän oli erittäin ylisuojelevainen tytärtään kohtaan, ja toivoen vain tämän parasta, hän piilotti tämän muulta maailmalta. Satavuotisen sodan jälkeen hänestä tuli yhtiökumppaneita Lobanin kanssa, ja yhdessä he perustivat ensimmäisen Tulikansan ja Maan valtakunnan välisen yhteisyrityksen.[1]

Historia Muokkaa

Varhaisempi elämä Muokkaa

Tophin maantaitamiskykyjen tultua hänen tietoonsa, Lao palkkasi mestari Yun pitämään Tophille maantaitamistunteja, mutta käski Yuta opettamaan vain perustekniikoita. Lao rakasti lastaan, muttei huomannut tyttärensä todellisia toiveita, uskoen, että sokeus teki tästä heikon ja avuttoman. Tästä johtuen Tophista pidettiin huolta ja häntä vartioitiin suurimman osan ajasta. Lao ei kuitenkaan tiennyt, että hänen tyttärensä oli loistava maantaitaja.

Tophin karkaaminen Muokkaa

Vuonna 100 jSk, Avatar Aang ja hänen ystävänsä tulivat hänen taloonsa, pyytäen voida puhua hänen tyttärensä kanssa. Päivällisellä Lao kysyi Avatarilta, kuinka kauan Satavuotinen sota vielä kestäisi, ja ehdotti mestari Yun voivan opettaa häntä taitamaan maata. Päivällinen meni pilalle, kun Aang aivasti tuulentaitaen kaikki lautaset pois pöydältä.

Sinä yönä, Lao ja hänen vaimonsa kävelivät pihamaalla Aangin ystävien ja mestari Yun kanssa. He saivat tietää, että Toph ja Aang oli kidnapattu, ja maksoivat lunnaat maaturnajaisareenalla. Maantaitajat vapauttivat Tophin, mutteivät suostuneet luopumaan Avatarista. Toph paljasti uskomattomat maantaitamiskykynsä isälleen kukistamalla hänet ja Aangin kidnapanneet maantaitajat. Lao kuitenkin vain lisäsi Tophin vartiointia sen vähentämisen sijasta, sanoen, että tällä oli liian paljon joutoaikaa. Tämä johti Tophin karkaamiseen kotoa. Huomattuaan tyttärensä katoamisen Lao oletti Aangin kidnapanneen hänet, ja antoi mestari Yulle sekä Xin Fulle, maaturnajaisten järjestäjälle, tehtävän etsiä ja tuoda Toph takaisin kotiin keinolla millä hyvänsä, tarjoten kirstullisen kultaa palkkioksi.[2]

He kuitenkin epäonnistuivat tehtävässään, sillä Toph pääsi ulos metallisesta vankilastaan uusien metallintaitamiskykyjensä ansiosta, ja lukitsi kaksikon sinne. Päästyään pakoon he antoivat periksi Tophin etsinnöissä, ja Laon ja hänen vaimonsa Poppyn välille syntyi riita, Poppyn syyttäessä häntä heidän tyttärensä menettämisestä.[3] Lao päätti lähteä Gaolingista aloittaakseen uuden elämän, ja kohtasi Lobanin, joka ehdotti Maallisen Tulen jalostamon perustamista. Vaikkei hän vieläkään päässyt yli siitä, että hänen tyttärensä oli erilainen kuin hän oli luullut,[4] Lao rakasti ja huolehti yhä tyttärestään, syyttäen itseään kaikesta tapahtuneesta.[3]

Sukulaiset Muokkaa

Lao

Poppy

Kanto

Toph

Tuntematon

Lin

Suyin

Baatar

Baatar Jr.

Huan

Opal

Wei

Wing

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Sarjakuvatrilogiat Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Toisin kuin useimmilla muilla Maan valtakunnan asukkailla, Laolla oli ruskeat silmät.[4]

Viitteet Muokkaa

  1. DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 1 (5. maaliskuuta 2014), Dark Horse Comics.
  2. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Spaulding, Ethan (ohjaaja). (5. toukokuuta 2006). "Sokea rosvo". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 6. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 3 (5. marraskuuta 2014), Dark Horse Comics.
  4. 4,0 4,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Rift, osa 2 (2. heinäkuuta 2014), Dark Horse Comics.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki