FANDOM

Oikea maailma.png
Kuvira's Gambit
"Kuvira's Gambit"
Tiedot
Sarja

The Legend of Korra

Kirja

Tasapaino

Jakso

50/52

Alkuperäinen
ensiesitys

12. joulukuuta 2014 (Internet)
19. joulukuuta 2014 (televisio)

Käsikirjoitus

Joshua Hamilton

Ohjaus

Colin Heck

Animointi

Studio Mir

Tuotantonumero

224

Jakso-opas
Edellinen

"Operation Beifong"

Seuraava

"Day of the Colossus"

"Kuvira's Gambit" on The Legend of Korran neljännen tuotantokauden yhdestoista sekä koko sarjan 50. jakso. Sen alkuperäinen ensiesitys oli Internetissä 12. joulukuuta 2014, ja Nicktoonsilla 19. joulukuuta 2014.

Lyhyesti Muokkaa

Kuvira julistaa seuraajilleen suunitelmansa Kansakuntien yhdistyneen tasavallan valloittamiseksi, uskoen sen kuuluvan Maan imperiumille, minkä jälkeen hän puhuu Baatar nuoremman kanssa heidän tulevista häistään. Bolin, Beifongit ja Zhu Li palaavat Republic Cityyn, missä he varoittavat Avatar-tiimiä ja presidentti Raikoa hyökkäyssuunnitelmasta. He alkavat varautua Kuviran hyökkäykseen evakuoimalla kaupungin ja käskemällä Yhdistyneet joukot liikkeelle. Zhu Li yrittää tehdä sovinnon Varrickin kanssa, mutta lähtee tämän kohdellessa häntä yhä kuin assistenttia. Kun Avatar-tiimi yrittää tehdä väijytyksen Kuviran henkivoimatykkiä vastaan, he huomaavatkin sen olevan kiinnitetty Kuviran itse ohjaamaan jättiläismäiseen mechapukuun ja pääsevät hädin tuskin pakoon. Avatar-tiimi palaa Republic Cityyn varoittamaan uhasta, mutta Kuvira saapuu vain muutaman tunnin sisällä. Nähtyään, miten voimakas Kuviran ase on, Raiko päättää antautua. Baatar nuoremman ollessa matkalla neuvottelemaan antautumisen ehdoista, Korra, Kai ja Tenzinin perhe kidnappaavat hänet saadakseen tämän paljastamaan keinon superaseen tuhoamiseksi. Kun Korran ja Suyinin suostutteluyritykset epäonnistuvat, Korra uhkaa estää häntä näkemästä Kuviraa enää koskaan, mikä saa hänet murtumaan. Baatar nuorempi pyytää radion kautta Kuviraa luopumaan Yhdistyneen tasavallan valloittamisesta. Hän esittää suostuvansa tähän, mutta oikeasti jäljittääkin signaalin ja ampuu tykillään Avatar-tiimin olinpaikkaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki