FANDOM

EarthKingdomEmblem Henkimaailma ikoni
Slim (Avatar)
Kissagaattori
Tärkeimmät tiedot
Elinympäristö

Sumuinen suo, Henkimaailma

Status

Aktiivinen

Hyötykäyttö

Lemmikkit

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Suolla"

Viimeinen esiintyminen

"A New Spiritual Age!

Kissagaattori (engl. Catgator) on eläinlaji, joka asustaa Sumuisella suolla ja henkimaailman vesisillä alueilla.

Historia Muokkaa

Kun Avatar-tiimi ajautui suolle, yksi kissagaattori yritti syödä Momon, mutta meinasi itse joutua Appan syömäksi. Sokka yritti myöhemmin ruokkia erästä toista kissagaattoria, jonka nimi oli Slim, mikä oli Suoheimon lemmikkinä.[1]

Vuonna 171 jSk, Avatar Korran ja Jinoran saavuttua henkimaailmaan, he joutuivat valtavan kissagaattorin nielaisemaksi pian sen jälkeen, joka aiheutti heidän putoamisen jokeen, minkä seurauksena kaksikko ajautui erilleen toisistaan.[2]

Anatomia Muokkaa

Kissagaattori on suuri, tummanvihreä matelija, joka on noin 2 metriä pitkä. Se on paksu ja lyhyt otus, joka liikkuu maankamaralla. Kissagaattorilla on suussa pitkä rivistö teräviä hampaita, ja sen hännänpäässä on evä.

Trivia Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (14. huhtikuuta 2006). "Suolla". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 4. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (8. marraskuuta 2013). "A New Spiritual Age". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 10. Nickelodeon.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki