FANDOM

FireNationEmblem.png
Kippari/Xu
Kippari/Xu/Bushi
Elämäkerta
Kansalaisuus

Jang Hui, Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Valkoinen

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Aang, Katara, Sokka, Toph Beifong, Jang Hui, Maalattu nainen

Viholliset

Kenraali Mung

Ammatti

Lautturi, kauppias, joen puhdistaja

Yhteistyö

Jang Hui

Ensiesiintyminen

"Maalattu nainen" (ainoa esiintyminen)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Paul Eiding

Suomenkielinen
ääninäyttelijä

Veikko Honkanen

Kippari/Xu/Bushi oli Tulikansan asukas, joka kärsi dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä, mikä jakoi hänen persoonallisuutensa ainakin kolmeen eri henkilöön. Hän asui pienessä kalastajakylässä Jang Huissa, joka sijaitsi lähellä Tuliarmeijan tehdasta. Tämä tehdas vuoti haitallisia myrkkyjä jokeen, mikä vaikutti hänen henkiseen toimintahäiriöön. Huolimatta tästä häiriöstä, mies vaikutti olevan kohtuullisen tuottoisa jäsen kylässään ja toimi muutamissa eri ammateissa.

Historia Muokkaa

Tämän kyläläisen ensimmäinen persoonallisuus, Kippari, kuljetti ihmisiä veden ylitse ja työskenteli telakoilla, mistä hän väitti saaneensa nimensä. Hänen toinen persoonallisuutensa, Xu, joka väitti olevansa Kipparin veli, työskenteli kylän kalakauppiaana. Hän väitti saaneensa Xu-nimensä työskenneltyään kaupassa, muttei osannut sanoa tarkempaa syytä. Hänellä oli myös kolmas persoonallisuus, jonka hän kertoi olevan Bushi. Jokainen hänen persoonallisuutensa käytti erilaista hattua naamioitumiseen.

Kun Aang ja hänen ystävänsä olivat aikeissa puhdistaa järven, he kysyivät Kipparilta, josko tämä olisi halukas auttamaan heitä; hän sanoi etsivänsä veljensä Bushin, joka rakasti jokien putsaamista. Hän vaihtoi hattunsa suoraan Aangin ja tämän ystäviensä edessä. Vaikka Aang kertoi hänen jääneen kiinni, tämä kyläläinen meni hämilleen, eikä hänellä ollut mitään käsitystä, mistä Avatar puhui. Lopulta hän sanoi veljensä Kipparin olevan sekopää ja teeskenteli olevansa eri henkilö, jolloin Aang ärsyyntyi enemmän.

Kipparin mukaan, Xu oli oikea hölösuu, kun taas hänen kolmannen persoonallisuuden Bushin mukaan, Kippari oli sekopää.[1]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 3: Tuli (火) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Aang käytti myöhemmin samaa hattua kuin Xu piti kauppiaana piilottaakseen nuolensa Tulikansalta.[2]

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki