FANDOM

Henkimaailma ikoni

"Ilmeisesti, kun lapset käyttäytyvät huonosti, Kemurigake tulee ja sieppaa heidät mukaansa keskellä yötä."
Mai kertoo Kemurikagen tarusta.[1]

Kemurikage uhkaa Ukanoa
Kemurikage
Elämäkerta
Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Asema

Henki

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

Smoke and Shadow, osa 1

Kemurikage ovat henkiä, joita sotapäälliköt jahtasivat tulisaarilla vuosisatoja ennen Tulikansan muodostumista. He tulivat osaksi Tulikansan taruja, kun he lähtivät kuolevaisten maailmasta ja olivat pelättyjä Tulimaan pääkaupungin lasten keskuudessa, koska he kaappaavat huonosti käyttäytyviä nuoria.[1]

Historia Muokkaa

Alkuperä ja tarina Muokkaa

Pääkaupungista kotoisin olevat vanhemmat kertoivat lapsilleen tarinoita Kemurikagesta, vuorilla asustavasta henkien ryhmästä, joka tulee öisin sieppaamaan huonosti käyttäytyvät lapset. Michille ja Ukanolle kerrottiin tästä tarinasta heidän ollessaan vielä nuoria. He kertoivat tätä tarinaa myös heidän omille lapsilleen, Maille ja Tom-Tomille.[1]

Satavuotisen sodan jälkeen Muokkaa

Kemurikage ilmestyi Ukanon eteen Yu Daon avajaisjuhlan iltana ja haukkui häntä epäonnistujaksi Uuden Ozain kuvernöörinä. He tarjoivat hänelle uutta mahdollisuutta ja korostivat, että "turvallisuus on syntynyt voimasta". He kehottivat Ukanoa suistamaan Tulen valtias Zuko vallastaan tarkoituksena taata tasapaino kansakunnassa ja hänen perheensä turvallisuus. Kemurikage jatkoi itsensä julistamista "totuutena" ennen katoamistaan savupilveen, jättäen suunniltaan olevan Ukanon taakseen, joka laittoi Uusi Ozai -yhdistyksen liikkelle pian sen jälkeen.

Kun Uusi Ozai -yhdistys oli epäonnistunut pakottamaan Tulen valtias Zukoa luopumaan kruunustaan, Kemurikage ilmestyi jälleen Ukanon eteen julistaen, että Tulikansan aatelisen täytyi kärsiä epäonnistuttuaan vapauttamaan itsensä. Ukano vetosi hengeä antamaan hänelle ylimääräisen kuukauden syöstä Zuko vallasta. Kemurikage antoi hänelle viimeisen varoituksen; henget vannoivat vievänsä kaiken "hänelle rakkaan", jos Ozai ei saisi uudelleen Tulen valtiaan asemaa kuukauden sisällä.

Kuukautta myöhemmin, Kemurikage tunkeutui Muran kukkakauppaan ja kaappasi Tom-Tomin rangaistakseen Ukanoa tämän epäonnistuttua jälleen. Mai näki heidät ja vaati heitä kertomaan, keitä he olivat ja mitä he aikoivat saavuttaa. Käännyttyään hieman näyttääkseen Tom-Tomin olevan heidän hallussaan, henget sanoivat, että heillä oli se, mitä he halusivat ennen kuin hävisivät savupilveen.[1]

Kyvyt Muokkaa

Kemurigake ovat lentämiseen kykeneviä ja hyvin nopeita henkiä, jotka pystyivät ryöstämään Tom-Tomin suhteellisen helposti Muran kukkakaupasta. He voivat ilmestyä ja kadota tahtoessaan, jättäen valkoista savua taakseen.[1]

Esiintymiset Muokkaa

Sarjakuvatrilogiat Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Smoke and Shadow viittaa suorasti Kemurikageen, koska nimi muodostuu kahdesta japanin kielen sanasta; kemuri (煙) tarkoittaa "savua" ja kage (影) "varjoa".
  • Kemurigake ovat toisia tunnettuja henkiä, joita ihmiset ovat esittäneet; ensimmäinen oli Maalattu nainen, jota esitti Katara.[2]

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). Smoke and Shadow, osa 1 (23. syyskuuta 2015), Dark Horse Comics.
  2. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Spaulding, Ethan (ohjaaja). (5. lokakuuta 2007). "Maalattu nainen". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 3. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki