FANDOM

UnitedRepublicEmblem.png
Kansakuntien yhdistynyt tasavalta
聯合民國
Kansakuntien yhdistynyt tasavalta
Fyysiset tiedot
Sijainti

Maan valtakunnan mantereen länsirannikko

Hallinto
Pääkaupunki

Republic City

Valtiomuoto

Yhtenäinen tasavalta (ennen)

  • Presidentillinen tasavalta (nykyään)
Päämies
Valuutta

Yuan

Johtaja

Presidentti Raiko

Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Sijainti kartalla
KYT kartta

Kansakuntien yhdistynyt tasavalta (engl. United Republic of Nations), tunnettu tavallisemmin vain nimellä Yhdistynyt tasavalta, on itsenäinen valtio, jonka Avatar Aang ja Tulen valtias Zuko perustivat Satavuotisen sodan päätyttyä. Se perustettiin Maan valtakunnan länsirannikolle Tulikansan vanhimpien siirtokuntien tilalle. Sen tarkoitus oli toimia yhteisönä, jossa taitajat ja ei-taitajat kaikista neljästä kansakunnasta voisivat elää yhdessä. Yhdistyneellä tasavallalla on ainutlaatuinen kulttuuri, johon ovat vaikuttaneet maahanmuutto sekä teknologinen vallankumous.

Yhdistyneen tasavallan pääkaupunki on Republic City, valtava ja moderni metropoli, joka sijaitsee Yuen lahdella. Sieltä käsin tasavaltaa johti Yhdistyneen tasavallan neuvosto, jossa on yksi edustaja kustakin kansakunnasta. Mutta Taitamisen vastaisen vallankumouksen johdosta neuvosto lakkautettiin ja tilalle muodostettiin ei-taitajille enemmän vaikutusvaltaa antava uusi demokraattinen hallinto, jonka ensimmäiseksi presidentiksi äänestettiin mies nimeltä Raiko.

Kansallinen tunnus Muokkaa

UnitedRepublicEmblem.png

Kansakuntien yhdistyneen tasavallan tunnus on epäsäännöllinen yksitoistakulmainen kuvio, jonka kaikki sivut ovat eri pituisia sekä eri etäisyydestä keskiosasta. Se muistuttaa viisikulmiota, jonka keskellä on ympyrä ja jossa on kaksi jalkaa. Toisin kuin muiden kansakuntien valuutoissa, Yhdistyneen tasavallan valuutassa ei ollut painettuna näiden oma tunnusta. Merkki oli kuitenkin nähtävissä kaupungintalolla sekä käytössä pinssinä Yhdistyneen tasavallan neuvoston jäsenillä ja myöhemmin presidentillä.

Muunnelmia tästä symbolista on nähtävissä metallintaitajapoliisivoimien virkamiehillä, Tarrlokin erikoisjoukkojen jäsenillä sekä Yhdistyneiden joukkojen sotilailla.

Trivia Muokkaa

  • Kun Yhdistyneen tasavallan neuvosto lakkautettiin vuonna 171 jSk ja sille äänestettiin ensimmäinen presidentti, Yhdistyneestä tasavallasta tuli ensimmäinen demokraattinen valtio Avatar-maailmassa. Toiseksi demokraattiseksi valtioksi tuli Maan valtakunta vuonna 174 jSk, kun Maan valtias Wu lakkautti monarkkisen asemansa.
    • Yhdistynyt tasavalta on Tulikansan ohella toinen kansakunta, jolla on ollut kaksi erilaista hallintoemenetelmää.
  • Maan valtiatar Hou-Ting ja Kuvira ovat kieltäytyneet tunnustamasta Yhdistyneen tasavallan itsenäisyyttä, pitäen sitä Maan valtakunnalta ja Maan imperiumilta vääryydellä vietynä alueena.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki