FANDOM

Henkimaailma ikoni.png

"The Fog of Lost Souls is a spirit prison for humans. I read about that in ancient text. The fog is actually a spirit that infects your mind and slowly drives you mad, imprisoning you in your own darkest memories."
Tenzin selittää sumun luonteen sisaruksilleen.[1]

Kadonneiden sielujen sumu
Kadonneiden sielujen sumu
Fyysiset tiedot
Sijainti

Henkimaailma

Hallinto
Hallitsija

Sumuhenki

Ensiesiintyminen

"Darkness Falls"

Kadonneiden sielujen sumu (engl. Fog of Lost Souls) on ihmisille suunnattu vankila henkimaailmassa. Siellä asustaa sumuhenki, joka kykenee saastuttamaan ihmisten mieliä, ajaen heidät hulluuden partaalle heidän omiin synkimpiin muistoihinsa.[1]

Historia Muokkaa

Pohjoisen saarron jälkeen vuonna 100 jSk, La vangitsi amiraali Zhaon Kadonneiden sielujen sumuun rangaistuksena Tuin tappamisesta. Aikanaan Zhao tuli hulluksi hänen loputtomassa Avatar Aangin kiinnisaamisessa.

Jinora päätyi Kadonneiden sielujen sumuun jäätyään Unalaqin vangiksi vuonna 171 jSk. Hänen vangitsemisensa sumuun johti hänen yhteytensä heikkenemistä psyykkiseen maailmaan, jolloin Tenzin, Bumi ja Kya matkustivat henkimaailmaan pelastamaan hänen henkeään.

Kolme sisarusta onnistuivat löytämään sumun suututtamalla skorpioonihämähäkkihengen, joka vei heidät Kadonneiden sielujen sumuun tarkoituksenaan vangita heidät sinne ikuisiksi ajoiksi. Kun he pääsivät sumun sisälle, Tenzin kertoi legendoja sumun vangeista ja kehotti sisaruksiaan pysymään keskittyneinä vältääkseen henkeä heikentämästä heidän mieliään. Kyan pohdittua, kuinka pitkään ihmiset voisivat olla vangittuna Kadonneiden sielujen sumussa, kolme sisarusta törmäsivät Zhaoon, joka erehtyi luulemaan Tenziniä Aangiksi. Bumi ja Kya onnistuivat häätämään Zhaon tiehensä. Pian sen jälkeen, he alkoivat hiljaa tajuta heikkenevänsä ja antautuvansa sumun vaikutuksille.

Tenzin vaati sisaruksiaan pysymään valppaina, mutta tuloksetta. Aikanaan, Bumista tuli vainoharhainen, että he olivat kannibaalien ympäröiminä ja Kya kieltäytyi uskomasta, että hänellä oli perhettä, jolloin kaksikko irrotti kankaan, joka yhdisti kolme sisarusta toisiinsa ja jälkeenpäin lähtivät Tenzinin luota vastakkaisiin suuntiin. Tämän jälkeen, Tenzin kuljeksi päämäärättömästi ja lausui olevansa Aangin poika yhä uudelleen ja uudelleen pysyäkseen rauhallisena, mutta hän kohtasi oman epävarmuutensa pystyä elää hänen isänsä nimissä. Pian Aangin henki ilmestyi, joka käski Tenzinä lopettamaan jonkun toisen elämän jäljittäminen, sen puolesta muotoilla omaa elämäänsä. Tenzinin löytäessä oman valaistumisensa aiheutti sumun väliaikaisen haihtumisen, sallien hänelle tarpeeksi aikaa koota Jinora, Kya ja Bumi sekä lähteä Kadonneiden sielujen sumusta ennen kuin henki ilmestyi jälleen.[1]

Kuukausia myöhemmin, Zaheer siirsi itsensä ja Aiwein tähän sijainttin ja, pitäen metallintaitajaa syyllisenä Punaisen Lootuksen epäonnistumisena kidnapata Avatar Korra, heitti hänet sumuun.[2]

Tunnettuja vankeja Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (22. marraskuuta 2013). "Darkness Falls". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 13. Nickelodeon.
  2. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (1. elokuuta 2014). "The Stakeout". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 9. Nick.com.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki