FANDOM

FirebendingEmblem.png FireNationEmblem.png
Jee
Jee
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Harmaa

Ihon väri

Kalpea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Tulikansa, Zuko, Iroh, Tulikansan laivasto

Viholliset

Maan valtakunta, Aang, Sokka, Katara, Zhao, Vesiheimo

Aseet

Tuli

Taistelutyyli

Tulentaitaminen

Ammatti

Sotilas

Asema

Luutnantti

Yhteistyö

Tulikansan laivasto

Ensiesiintyminen

"Vedentaitajan käärö"

Viimeinen esiintyminen

"Vedentaitajamestari"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Jim Meskimen

Suomenkielinen
ääninäyttelijä

Rauno Ahonen

Luutnantti Jee oli yksi korkea-arvoisista upseereista Zukon aluksella. Hän oli kykenevä tulentaitaja, hyvä laulaja ja lahjakas soittaja. Jee palveli aluksella jonkin aikaa ja toisinaan riiteli prinssi Zukon kanssa.[1]

Historia Muokkaa

Vuoden 99 jSk lopulla, kolmen vuoden etsimisen jälkeen, Zuko löysi vihdoin Avatar Aangin. Jee, Zuko, Iroh ja muut Zukon miehistöstä jatkoivat Aangin jahtaamista vuoden 100 jSk alkuun saakka.

Tuona samana vuonna, Iroh tuli epäluuloiseksi myrskyn suhteen ja neuvoi Zukoa ottamaan miehistön turvallisuuden huomioon muuttamalla heidän kurssiaan. Jee käveli juuri heidän luokseen, kun Zuko sanoi Irohille, ettei miehistön turvallisuudella ollut väliä. Kun hän näki Jeen, hän jatkoi väittämällä, että Avatarin etsiminen oli tärkeämpää. Tämä jätti Jeen ärsyyntyneeksi, jolloin Iroh koitti rauhoittaa häntä sanomalla, että Zuko oli vain "väsynyt".

Illallisen aikana, Jee keskusteli muiden miehistön jäsenten kanssa, väittäen hänen olevan kyllästynyt Avatarin jahtaamiseen ja Zukon komenteluun. Iroh ilmestyi paikalle ja pyysi liittyä seuraan. Hän kertoi Jeelle ja lopuille miehistön jäsenille Zukon historiasta sekä hänen arpeutumisestaan ja karkoituksesta isänsä toimesta. Tämän jälkeen Jee, joka oli olettanut Zukon arven tulleen harjoittelussa aiheutuneessa tapaturmassa, ymmärsi paremmin karkoitettua prinssiä.

Purjehtiessaan myrskyn keskellä, Zukon laivaan osui salama. Jee ja muut miehistön jäsenet ryntäsivät tarkastelemaan vahinkoja, ja prinssi liittyi heidän seuraansa hetkeä myöhemmin. He huomasivat komentosillan vaurioituneen ja perämiehen olevan pulassa. Zuko ja Jee kiipesivät tikkaita pitkin ja molemmat vaaransivat henkensä pelastaakseen perämiehen.[2] Tämän tapauksen jälkeen, Jeestä tuli uskollisempi ja vastuullisempi Zukolle, kun taas prinssi oppi kuuntelemaan ja huolehtimaan miehistöstään. Joitain kuukausia myöhemmin, kun laivassa vietettiin joka viikkoista musiikki-iltaa, Jee ja loput miehistöstä keskeytettiin ja värvättiin amiraali Zhaon komennukseen pohjoisnavan valloitusta varten.[3]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. O'Bryan, John (kirjoittaja) & Lioi, Anthony (ohjaaja). (29. huhtikuuta 2005). "Vedentaitajan käärö". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 9. Nickelodeon.
  2. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (3. kesäkuuta 2005). "Iso myrsky". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 12. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (18. marraskuuta 2005). "Vedentaitajamestari". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 18. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki