FANDOM

AirNomadsEmblem
EasternAirTempleNew
Itäinen tuulitemppeli
Fyysiset tiedot
Sijainti

Vuoristo lähellä Maan valtakunnan kaakkoisosia

Hallinto
Asema

Tuuliakolyyttien asuttama
Guru Pathikin olinpaikka (ennen)

Johtaja

Itäinen vanhimpien neuvosto (ennen)

Ensiesiintyminen

"Appa kateissa"

Sijainti kartalla
Ilman kartta
Marker

Itäinen tuulitemppeli (engl. Eastern Air Temple) sijaitsee vuoristossa lähellä Maan valtakunnan kaakkoisrannikkoa ja on yksi neljästä tuulitemppelistä. Sitä asuttavat Läntisen tuulitemppelin tavoin ainoastaan naispuoliset Tuulenkulkijat. Sen väestö sai surmansa Tuulenkulkijoiden kansanmurhassa. Temppelissä kuitenkin asusti Satavuotisen sodan aikana Guru Pathik, joka opetti sata vuotta myöhemmin Avatar Aangille Avatar-tilan hallintaa. Vuonna 171 jSk Avatar Korra oppi Jinoran avustuksella matkustamaan henkimaailmaan.

HistoriaMuokkaa

Avatar Kuruk opiskeli tuulentaitamista Itäisessä tuulitemppelissä. Aangin lapsuudessa joukko naispuolisia Tuulenkulkijoita, mukaan lukien nunna Iio, huolehtivat lentobiisoneista. Aikuisen biisonin pesueen joukossa oli myös Appa, josta tuli Aangin opaseläin. Kuusi vuotta myöhemmin, Eteläisen tuulitemppelin munkit päättivät erottaa Aangin mentoristaan, munkki Gyatsosta, ja lähettää hänet viimeistelemään opintonsa Itäisessä tuulitemppelissä. Aang kuitenkin kuuli tästä ja karkasi.

Temppeli kärsi suuresti vahinkoa Tulikansan toimesta, kun Tulen valtias Sozin ja muut tulentaitajat käyttivät Sozinin komeetan voimia tappaakseen paikan kaikki Tuulenkulkijat. Kaikista temppeleistä Itäinen tuulitemppeli vahingoittui eniten.

Sata vuotta kansanmurhan jälkeen Aang saapui temppelille tapaamaan Guru Pathikin, joka oli nähnyt näyn Aangista. Guru oli jo aiemmin tavannut isännästään eroon joutuneen Appan ja kiinnittänyt tämän sarveen viestin, jossa kertoi voivansa opettaa Avatar-tilan hallintaa. Guru Pathik ja Aang meditoivat useissa eri osissa temppeliä, jotta Aang voisi avata kehonsa seitsemän chakraa. Aang kuitenkin lähti temppeliltä avaamatta seitsemättä chakraa, jolloin hän pysyi kykenemättömänä hallitsemaan Avatar-tilaa, kunnes kohtasi viimeisessä taistelussa Tulen valtias Ozain.

Vuonna 171 jSk, Tenzin perheineen oleskeli Itäisessä tuulitemppelissä, vieraillakseen kaikissa temppelin muinaisissa osissa, jotka Tuuliakolyytit olivat korjauttaneet ennalleen. Mutta Korran saapumisen myötä uudeksi tavoitteeksi muodostui Korran auttaminen pääsemään henkimaailmaan. Tenzin vei Koran useisiin hengellisiin osiin temppeliä, mutta tunnusti lopulta, ettei itse ollut koskaan ollut henkimaailmassa. Tenzinin vanhin tytär, Jinora, kuitenkin paljasti kykenevänsä näkemään sudenkorentojänishenkiä.

Joukon matkustaessa vielä yhden meditaatiokehän luokse. Mutta siellä heidän kimppuunsa hyökkäsi joukko lepakkomaisia pimeitä henkiä. Korra kukisti henget Unalaqin kehittämällä hengenpuhdistustekniikalla. Tenzinin epäonnistuessa tämän jälkeen meditaatiossa jälleen kerran, Korra meditoi tiensä henkimaailmaan Jinoran avulla.

TriviaMuokkaa

EasternAirTempleOld

Itäinen tuulitemppeli vuonna 6 eSk.

  • Tämä on neljästä alkuperäisestä Tuulitemppelistä ainut, jonka mukaan yksikään jakso ei ole saanut nimeään.
  • Tenzinin mukaan Itäinen tuulitemppeli oli neljästä Tuulitemppelistä hengellisin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki