FANDOM

Oikea maailma.png
Iso myrsky
"Iso myrsky"
Tiedot
Sarja

Avatar: The Last Airbender

Kirja

Vesi

Jakso

12/61

Suomen
ensiesitys

28. maaliskuuta 2008

Käsikirjoitus

Aaron Ehasz

Ohjaus

Lauren MacMullan

Animointi

JM Animation

Tuotantonumero

112

Jakso-opas
Edellinen

"Kanjonin vangit"

Seuraava

"Sininen henki"

"Iso myrsky" (engl. The Storm) on Avatar: The Last Airbenderin ensimmäisen tuotantokauden sekä koko sarjan kahdestoista jakso. Sen alkuperäinen ensiesitys oli 3. kesäkuuta 2005 Yhdysvalloissa, ja Suomessa 28. maaliskuuta 2008.

Lyhyesti Muokkaa

Sokka ottaa työn paikalliselta kalastajalta saadakseen rahaa, mutta mies syyttää Aangia maailman hylkäämisestä. Isossa myrskyssä Aang avautuu Kataralle synkän menneisyytensä tapahtumista; saatuaan tietää olevansa Avatar, Aang erotettiin mestaristaan, munkki Gyatsosta. Surullisena Aang karkasi kotoaan merelle, missä hän joutui vaaralliseen myrskyyn. Hän joutui veden alle, mikä laukaisi Avatar-tilan ja vangitsi hänet jäävuoren sisälle. Samaan aikaan Iroh kertoo laivan miehistölle Zukon tarinaa; puhuttuaan ilman lupaa sotakokouksessa hänen oma isänsä rankaisi häntä haastamalla hänet Agni Kaihin. Zukon kieltäydyttyä hän sai arpensa ja hänet karkotettiin pelkuruudestaan. Sillä välin Aang saa tietää, että Sokka ja kalastaja ovat jumissa myrskyssä, joten hän pelastaa heidät ja ansaitsee kalastajan kunnioituksen. Zuko näkee heidät, mutta antaa heidän mennä ja päättää paeta myrskyä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki