FANDOM

AirbendingEmblem.png UnitedRepublicEmblem.png

"No, no, no! The best way to win a boy's heart is to brew a love potion out of rainbows and sunsets that make two lovers sprout wings and fly to a magical castle in the sky, where they get married and eat clouds with spoons, and use stars as ice cubes in their moonlight punch, forever and ever and ever!"
— Ikki kertoo Korralle, kuinka tehdä tunteilleen Makoa kohtaan.

Ikki
Ikki
Elämäkerta
Kansalaisuus

Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Tuulenkulkijat, Vesiheimo

Ikä
Syntymävuosi

163 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Vaaleanharmaa

Hiusten väri

Tummanruskea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Tenzin, Pema, Jinora, Meelo, Rohan, Korra, Asami, Mako, Bolin, Katara, Lin Beifong, Bumi, Kya, Valkoisen Lootuksen seura, Tuuliakolyytit, Opal, Huan

Viholliset

Amon, Equalistit, Luutnantti, Punainen Lootus, Kuvira, Maan imperiumin armeija

Aseet

Ilma

Taistelutyyli

Tuulentaitaminen

Asema
  • Tuulentaito-opetuksessa
  • Opettaja
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"Welcome to Republic City"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Darcy Rose Byrnes

Ikki on tuulentaitaja, Tenzinin ja Peman nuorin tytär sekä Aangin ja Kataran lapsenlapsi. Hän asuu vanhempiensa ja sisarustensa Jinoran, Meelon ja Rohanin kanssa Tuulitemppelisaarella. Ikki on hauskanpitoa rakastava, energinen ja puhelias.[2]

Historia Muokkaa

Varhaisempi elämä Muokkaa

Ikki syntyi Tenzinille ja Pemalle Tuulitemppelisaarella vuonna 163 jSk. Hän kasvoi yhtenä ainoista neljästä tuulentaitajista maailmassa.

170 jSk Muokkaa

Korran koulutus Muokkaa

Vuonna 170 jSk Ikki matkusti perheensä kanssa Oogin selässä Eteläiseen vesiheimoon tapaamaan Korraa, jonka oli tarkoitus aloittaa tuulentaitamisopintonsa. Kun he saapuivat paikalle, Ikki hyppäsi isoäitinsä ja Jinoran väliin keskeyttäen heidän keskustelunsa Zukon äidin kohtalosta, ja alkoi kyselemään Kataralta useita kysymyksiä nopeasti ja innoissaan. Ikkin ja perheen täytyi lähteä Etelänavalta, sillä Tenzin oli tullut sinne vain ilmoittaakseen Korralle Republic Cityssä odottavista töistä, joiden takia hänen perheensä oli mahdotonta jäädä. Ikki ja hänen perheensä lähtivät illalla takaisin Tuulitemppelisaarelle.

Kun Korra karkasi Republic Cityyn ja sai viimein Tenzinin luvan jäädä, Ikki oli sisaruksineen iloinen Korran jäämisestä ja he halasivat häntä.[3]

Ikki yritti neuvoa turhautunutta Korraa tämän tuulentaidon opettelemisessa, mutta siitä ei ollut apua Korran jatkuvasti epäonnistuessa. Kun Korra suutuksissaan sanoi Tenziniä huonoksi opettajaksi, Ikki ja Jinora menevät molemmat halaamaan isäänsä lohdutukseksi.[4]

Jonkin aikaa myöhemmin, kun hän ja Jinora auttoivat Korraa tuulentaitamisen opettelussa, he kysyivät Korran mielipidettä lähestyvästä Makosta, mikä sai Avatarin lennättämään heidät ilmaan maantaitamisella. Tytöt laskeutuivat maahan tuulentaitamisella, kikattaen Korran takana.[5]

Kun Tarrlok keskeytti Korran, Tenzinin ja hänen perheensä päivällisen Tuulitemppelisaarella, Ikki kysyi Tarrlokilta, miksi hänellä on kolme poninhäntää ja miksi hän tuoksui naiselta. Sitten hän sanoi Tarrlokia oudoksi ja, tämän kutsuttua häntä "pikkuvanhaksi", katsoi Tarrlokia kasvoillaan samanlainen ilme kuin Pema oli aiemmin näyttänyt Tenzinille. Kun Tarrlok viimein lähti, Ikki vilkutti hänelle ja sanoi iloisena hänen ärsytyksekseen: "Hei hei, ponihäntäinen mies!"

Myöhemmin Ikki ja Meelo leikkivät ajavansa Satomobiilia, jonka Tarrlok lähetti Korralle lahjaksi saadakseen tämän liittymään hänen Equalisteja vastustavaan erikoisosastoonsa. Ikki teki torven ääniä ja käski Tenzinin mennä pois tieltä, koska he "ajoivat". Myöhemmin, kun Tarrlokin viestinviejä toi Korralle kutsun kaupungintalon gaalaan, Ikki pelasi Pai Shota Jinoran kanssa lähellä. Ikki osallistui myöhemmin illalla perheensä ja Korran kanssa gaalaan.[6]

Kun Korra, Jinora ja Ikki olivat ulkona, Ikki ja Jinora kysyivät Korran ja Makon "maagisesta romanssista". Korra kielsi romanssin olemassaolon, mutta kysyi pian miten hänen kannattaisi lähestyä häntä. Jinora kertoi Korralle historiallisesta saagasta, jossa sankaritar hyppäsi tulivuoreen. Ikki kuitenkin kielsi siskonsa idean ja käski Korraa tekemään lemmenjuoman sateenkaarista ja auringonlaskuista, mihin Korra vastasi tulivuoren olevan järkevämpi ehdotus. Pema, joka kuuli keskustelun, antoi Korralle oman neuvonsa, jota he kaikki kolme pitivät vaihtoehdoista parhaana.[7]

Myöhemmin, kun Bolin, Mako ja Asami muuttivat Tuulitemppelisaarelle, Ikki tervehti heitä innoissaan ja huusi Pabun olevan söpö. Ikkin esitellessä Asamille tämän uutta huonetta, hän olosuhteista tietämättömänä paljasti Asamille Korran ihastuksen Makoon, Korran kauhuksi. Huoneelle päästyään Korra laittoi oven kiinni Ikkin nenän edestä, mikä sai hänet raivostumaan.[8]

Aamuna, jolloin Tarrlokin sieppaama Korra löydettiin, Tenzin löysi Ikkin, Jinoran ja Meelon nukkumassa Peman kanssa. Kun he heräsivät, Ikki hyppäsi isänsä syliin kertoen olleensa todella huolissaan Korrasta. Tenzin vakuutti hänelle kaiken olevan hyvin.

Taitamisen vastainen vallankumous Muokkaa

Myöhemmin Equalistien hyökkäyksen Tuulitemppelille aikaan Lin käski Ikkin perheen pysyä rauhallisina sisällä. Vähän aikaa tasteltuaan Lin kuitenkin tuli Luutnantin sähköistämäksi. Equalistit meinasivat siepata Linin, mutta Ikki ja hänen sisaruksensa ajoivat paikalle ilmaskoottereilla, pelastaen Linin ja kukistaen loput Equalistit.

Kun Tenzin saapui saarelle, hän kauhistui ajatuksesta, että hänen lapsensa olivat taistelemassa Equalisteja vastaan. Lin kuitenkin vakuutti lasten pelastaneen hänet, ja että Tenzin oli opettanut heitä hyvin. Tenzin meni Peman luokse, joka oli juuri synnyttänyt Rohanin, ja myös Ikki sisaruksineen kokoontuivat sinne. Ikki esitteli Rohanille itsensä sekä Jinoran ja Meelon. Hän sanoi heidän perheensä olevan mahtava ja että he olivat iloisia Rohanin olevan nyt osa sitä. Onnellinen hetki ei kuitenkaan kestänyt kauaa, kun Korra muistutti Equalistien ilmalaivojen lähestyvän. Ikki kysyi isältään: "Everything's not going to be fine, is it Daddy?"

Kun Equalistit lähstyivät lähestymistään, Ikki ja muu perhe lähtivät lentobiisonillaan pakoon pelastaakseen maailman viimeiset tuulentaitajat.[9]

Ikki ja muu perhe jäivät kuitenkin kiinni ja joutuivat Amonin kynsiin, joka aikoi poistaa heidän taitamisvoimansa julkisesti pro-taitamis-areenalla, tuhoten samalla maailman viimeiset tuulentaitajat. Avatar Korra ja Mako pelastivat heidät ja Korra vei perheen areenan käytäville. Tenzin vei lapsensa etsimään Pemaa ja Rohania, kun Korra ja Mako jäivät taistelemaan Amonin kanssa.

Kun Republic City oli taas turvallinen, Ikki palasi perheensä kanssa Tuulitemppelisaarelle. Hän näki riehakkaan setänsä Bumin saapuvan satamaan Yhdistyneiden joukkojen toisen divisioonan kanssa, hänen ilokseen ja Tenzinin harmiksi. Ikki matkusti perheensä seurassa Eteläiseen vesiheimoon, missä Katara yritti palauttaa Korran taitamisen. Kun Katara ei siihen kyennyt, Ikki oli perheensä luona lohduttamassa Korraa.

Ikki näki Korran käyttävän voimantaitamista Linin maantaitamiskykyjen palauttamiseksi, ja katsoi, kun Tenzin kehui Korraa tämän onnistumisesta Avatarina.[10]

171 jSk Muokkaa

Matkustaminen tuulitemppeleihin Muokkaa

Kuusi kuukautta myöhemmin taitamisen vastaisesta vallankumouksesta, Ikki nähtiin Tuulitemppelisaarella pitämässä ilmaskootterikilpailua sisarustensa ja Korran kanssa. Hän oli johdossa suurimman osan kisasta, mutta hän jäi jälkeen Korran mennessä hänen ohitseen käytettyään Avatar-tilaa. Kun Bumi oli julistanut Korran voittajaksi, Ikki tuli närkästyneeksi ja väitti olevan epäreilua, että Korra käytti Avatar-tilaa voittaakseen.

Myöhemmin Ikki matkusti Eteläiseen vesiheimoon seuraamaan Jäätikön henkien juhlaa. Lähdettyään sieltä, he matkustivat Eteläiseen tuulitemppeliin, missä siellä asuvat Tuuliakolyytit tervehtivät heitä ystävällisesti. Nähdessään Jinoran saaneen kirjan lahjaksi eräältä Tuuliakolyytiltä, Ikkistä tuli pian mustasukkainen. Hän otti kirjan isosiskoltaan ja väitti sen olevan hänen lahjansa. Ikki näytti kieltään siskolleen, kun Jinora oli väittänyt, ettei Ikki pitänyt lukemisesta. Jälkeenpäin Ikki kisasi veljensä kanssa temppelissä, kun heidän isänsä oli jättänyt heidät yksikseen viedäkseen Jinoran Avatarien pyhäkköön. Jinoran ja Meelon härnättyä Ikkiä, hän karkasi pois, jolloin hänen isänsä, tätinsä ja setänsä piti lähteä etsimään häntä.

Persoonallisuus Muokkaa

Ikki on utelias ja hyperaktiivinen. Hänellä on aina monia kysymyksiä joka tilanteeseen, ja kaikki kiehtoo häntä ja hänen vilkasta mielikuvitustaan, eikä hän lopeta ennen kuin on saanut vastauksen jokaiseen maailman mysteeriin. Energisyys ja hyperaktiivisuus liittyvät usein hänen uteliasuuteensa, josta saattaa koitua ongelmia, kuten silloin, kun Ikki paljasti Korran ihastuksen Makoa kohtaan Asamille, tai silloin, kun Jinora yritti kysyä Kataralta Zukon äidistä, ja hän keskeytti heidät kysyen Kataralta valtavasti muita kysymyksiä.[3]

Kun Mako, Bolin ja Asami saapuivat saarelle, Ikki pystyi helposti vastaamaan Bolinin pitkään ja nopeaan litaniaan kysymyksiä. Hän on myös hyvin tietoinen Tuulitemppelisaaren asioista, sillä hän pystyi jopa kertomaan, kuinka monta puuta saarella on.[8]

Kyvyt Muokkaa

Vaikka Ikki onkin vasta opettelemassa tuulentaitamista, hän osaa sitä jo todella hyvin. Hän osaa käyttää liidokkia ja ilmaskootteria[3], ja pystyy luomaan tarpeeksi ison tuulahduksen opetusporttien pyörittämiseksi[5]. Hän pystyi voittamaan Equalisteja yksin Tuulitemppelisaaren valloituksessa. Hän pystyi myös laskeutumaan keveästi maahan Korran laukaistua hänet ilmaan maantaitamisella.

Sukulaiset Muokkaa

Kanna

Pakku

Hakoda

Kya

Sokka

Katara

Aang

Bumi

Kya

Tenzin

Pema

Jinora

Ikki

Meelo

Rohan

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Ikki on japanilainen miehen nimi muutamilla eri tarkoituksilla, yleisimmin "kirkkaus, loiste, kimallus"; kirjaimellinen sanan tarkoitus on "mellakka, kapina", joista molemmat sopivat Ikkin iloiseen ja äänekkääseen luonteeseen.
    • Iki tarkoittaa "kaksi" turkiksi, mikä sopii siihen, että Ikki on Peman ja Tenzinin toinen lapsi.
    • Ikki on lyhenne suomalaisesta tytön nimestä Tuulikki, mikä sopii yhteen sen kanssa, että hän on tuulentaitaja.
  • Hänen pukunsa on yleinen nuorten tuulentaitajien asu, jonka tyylistä myös Aang käytti Avatar: The Last Airbenderin kirjoissa yksi ja kaksi.
  • Ikkin hiustyyli on hiukan samanlainen kuin Peman.
  • Ikki kutsuu Aangia "Isoisä Aangiksi".[8]
  • Ikkin nimi on palindromi, aivan kuten Appa ja Kuruk.

Viitteet Muokkaa

  1. The Legend of Korra: Welcome to Republic City. Nickelodeon (6. huhtikuuta 2012).
  2. Koko The Legend of Korran ajan
  3. 3,0 3,1 3,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Welcome to Republic City". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "A Leaf in the Wind". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 2. Nickelodeon.
  5. 5,0 5,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (21. huhtikuuta 2012). "The Revelation". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 3. Nickelodeon.
  6. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (28. huhtikuuta 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 4. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (5. toukokuuta 2012). "The Spirit of Competition". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 5. Nickelodeon.
  8. 8,0 8,1 8,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (2. kesäkuuta 2012). "When Extremes Meet". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 8. Nickelodeon.
  9. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (16. kesäkuuta 2012). "Turning the Tides". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 10. Nickelodeon.
  10. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki