FANDOM

FireNationEmblem
Ikem
毅勤
Ikem
Elämäkerta
Muut nimet

Noren

Kansalaisuus

Hira'a, Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Ikä

40-41 (The Search)[2]

Syntymävuosi

n. 60 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Ruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Ursa (vaimo)

Liittolaiset

Ursa, Kiyi, Avatar-tiimi

Viholliset

Ozai, Azulon

Aseet

Puiset dao-miekat, keihäs

Ammatti
  • Näyttelijä (ennen)
  • Ohjaaja
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

Ikem oli Ursan lapsuudenystävä ja poikaystävä. He olivat kihloissa alle päivän, kun Ursa pakotettiin menemään kihloihin prinssi Ozain kanssa.[1] Tapauksen jälkeen, Ikem pyysi Kasvojen äidiltä uudet kasvot ja otti uuden henkilöllisyyden Norenina. Kun Ursa karkoitettiin Tulikansan kuninkaallisesta palatsista, Ikem tapasi rakkaansa uudelleen ja auttoi häntä hankkimaan uudet kasvot ja uuden henkilöllisyyden Norikona. He menivät naimisiin ja elivät rauhallista elämää Hira'assa tyttärensä Kiyin kanssa.[2]

Historia Muokkaa

Ursan menettäminen Muokkaa

Ikem kasvoi Tulikansan Hira'a-nimisessä kylässä ja oli Ursan läheinen ystävä. Kun he olivat kuusivuotiaita, Ursa iski häntä mahaan ja potkaisi likaa hänen kasvoilleen, mikä johti Ikemin ihastumisen Ursaan.

Kun he kasvoivat vanhemmiksi, he alkoivat seurustelemaan ja aloittivat yhdessä näyttelijänuran paikallisessa teatterissa. Kun Ikem oli 21-vuotias, hän sai Lohikäärmekeisarin roolin ja harjoitteli vuorosanojaan tyhjällä näyttämöllä. Ursa yllätti hänet ja ilmoitti saaneensa Lohikäärmekeisarinnan roolin näytelmässä Rakkautta lohikäärmeiden keskuudessa, jolloin Ikem kertoi voivansa toteuttaa elinikäisen haaveensa suudella Ursaa koko kylän edessä. Halutessaan harjoitella suutelemis-kohtausta, he molemmat laittoivat naamarit kasvoilleen ja alkoivat lausua vuorosanojaan. Kun oli suutelemis-kohtauksen aika, naamiot osoittautuivat haitaksi. Vaikka Ursa poisti oman naamarinsa, Ikem säilytti katseensa häneen ja kosi. Ursa meni aluksi hämilleen, koska hän ei tiennyt, oliko kosinta osa käsikirjoitusta vai ei. Ikem poisti oman naamarinsa ja muistutti sitä lapsuuden muistoa, jolloin hän ihastui Ursaan. Hän toisti kosintansa ja oli iloinen Ursan myöntävästä vastauksesta. Myöhemmin sinä iltana, Ursa meni kotiinsa kertomaan äidilleen Ikemin kosinnasta.

Sukulaiset Muokkaa

Pääartikkeli: Tulikansan kuningasperhe
Sozin

Roku

Ta Min

Azulon

Ilah

Rina

Jinzuk

Iroh

Ozai

Ursa

Ikem

Lu Ten

Tuntematon

Zuko

Azula

Kiyi

Izumi

Iroh

Izumin
tytär[3]

Esiintymiset Muokkaa

Sarjakuvatrilogiat Muokkaa

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Search, osa 1 (20. maaliskuuta 2013), Dark Horse Comics.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante; Konietzko, Bryan; Yang, Gene (kirjoittaja), Gurihirun Sasaki (piirtäminen, värinlevitys), Gurihirun Kawano (värittäjä), Heisler, Michael; Comicraft (tekstittäjä). The Search, osa 3 (30. lokakuuta 2013), Dark Horse Comics.
  3. Joshua Hamilton DVD-kommentaari jaksosta "The Coronation".

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki