FANDOM

FireNationEmblem
Iguaanihylje
Iguaanihylje
Tärkeimmät tiedot
Elinympäristö

Tulikansa

Status

Aktiivinen

Hyötykäyttö

Ravintona

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Herääminen"

Viimeinen esiintyminen

"Tulikansan koulussa"

Iguaanihylje (engl. Iguana seal) on olento, joka elää Tulikansan syrjäisillä saarilla.[1] Se nauttii uimisesta ja se on tottunut elämään kuumissa, kosteissa alueissa, mistä sen yleensä löytää.

Historia Muokkaa

Merimiehet uskoivat, että iguaanihylkeen kutsuhuuto oli peräisin mereneidolta. Saatuaan selville kutsuhuudon aiheuttajan, merimiehet pettyivät tajutessaan näiden olleen vain eläimiä ja tappoivat niitä ruoaksi.

Anatomia Muokkaa

Iguaanihylkeen vartalo on iguaanin ja räpylät hylkeen. Se on väriltään yleensä vihreä tai sininen. Sillä on selässään tummemman sävyisiä piikkejä, jotka kulkevat sen selkärankaa pitkin kallosta hännänpäähän asti.

Trivia Muokkaa

  • Iguaanihylkeiden taru muistuttaa vahvasti kreikkalaisen mytologian seireenejä. Seireenit houkuttelivat merimiehiä kauniilla laulullaan, ja kun merimiehet saapuivat, seireenit tappoivat heidät. Tämä muistuttaa sitä, kuinka iguaanihylkeet kutsuivat vahingossa merimiehiä luokseen. Tässä tapauksessa, merimiehet sen sijaan tappoivat iguaanihylkeet.

Viitteet Muokkaa

  1. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (21. syyskuuta 2007). "Herääminen". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 1. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki